چرا هواپیمای 707 ارتش گوشت وارد می‌کرد؟


معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: سازمان‌های دولتی از ما درخواست کردند جهت تنظیم بازار گوشت به آن‌ها کمک کرده و وسیله جابجایی اقلام گوشتی را از قرقیزستان به کشور فراهم کنیم.

چرا هواپیمای 707 ارتش گوشت وارد می‌کرد؟

به گزارش شریان نیوز،صبح روز دوشنبه هفته گذشته (۲۴ دی) یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش که از بیشکک قزقیزستان و با بار «اقدام گوشتی» به همراه ۱۶ خدمه وارد خاک کشورمان شده بود، به هنگام فرود در فرودگاه فتح البرز از باند خارج و دچار سانحه و آتش‌سوزی شد.

این حادثه با جان‌باختن ۱۵ نفر همراه بود که از این تعداد ۱۳ نفر متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

طی روز‌های گذشته سوالات و ابهامات فراوانی در خصوص چرایی وارد کردن گوشت به کشور توسط ارتش در محافل رسانه‌ای و فضای مجازی مطرح شد. امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در همین زمینه اظهار داشت: وقتی دشمن در حوزه اقتصادی کشور ما را مورد هجوم قرار می‌دهد ما نیز در این رابطه باید به کمک سازمان‌های دولتی آمده و درخواست‌های آن‌ها را اجرا کنیم.

وی افزود: سازمان‌های دولتی از ما درخواست کردند جهت تنظیم بازار گوشت به آن‌ها کمک کرده و وسیله جابجایی اقلام گوشتی را از قرقیزستان به کشور فراهم کنیم ما نیز قبول کرده و چند سورتی پرواز را برای کمک به اقتصاد کشور انجام دادیم.

دریادار سیاری افزود:، چون این کالا با زندگی روزمره مردم رابطه‌ای مستقیم دارد می‌توان از آن به عنوان مردمیاری هم یاد کرد و اگر ارتش و نیرو‌های مسلح در این‌گونه موارد کمک نکنند، مسلما شاهد بوجود آمدن مشکلات دیگری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح همواره در حوادث و بلایای طبیعی کمک و امدادرسانی می‌کنند؛ در صورتی‌که ماموریت ذاتی‌شان چیزی دیگر است؛ امروز نیز هنگامی که برخی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی از ما کمک می‌خواهند تا مشکلات مردم و جامعه مرتفع شود ما قطعا کمک خواهیم کرد.

آنطور که دفاع‌پرس نقل کرده، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: این عزیزانی که در سانحه بوئینگ ۷۰۷ به شهادت رسیدند از بهترین فرزندان و نیرو‌های ما بودند که عاشقانه در خدمت مردم و میهن حاضر شده و به شهادت رسیدند از خداوند برایشان علو درجات را خواستارم و همچنین توفیق ادامه راهشان را از درگاه الهی مسئلت دارم.

منبع:خبرگزاری دانشجو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر