رونی: منچستریونایتد باید به سولسشر فرصت بدهد ولی اگر دست من بود با تمام توان سراغ پوچتینو می‌رفتم


رونی: منچستریونایتد باید به سولسشر فرصت بدهد ولی اگر دست من بود با تمام توان سراغ پوچتینو می‌رفتم

بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد، سرمربی تاتنهام را برای تیم سابقش در نظر دارد.

طرفداری- به گفته وین رونی، رابطه ضعیف بین ژوزه مورینیو و پل پوگبا، به کیفیت کار هافبک فرانسوی شیاطین سرخ لطمه وارد کرده بود.

بر اساس گزارش سایت گل، پوگبا زیر نظر سولسشر به ستاره‌ای درخشان برای یونایتد تبدیل شده و وازا معتقد است این مهم، به لطف آزاد گذاشتن پوگبا برای انجام بازی خودش به میسر شده است.

من شاهد پرورش پل در آکادمی یونایتد بودم و او توانایی‌های بسیاری دارد ولی دوران سخت او به این خاطر بود که اگر رابطه خوبی با مربی نداشته باشید، آنگاه قرار گرفتن در بهترین سطح دشوار خواهد بود. منظورم زمانی است که مربی روی هر تصمیم و هر پاس شما زوم کند. پل پوگبا توپ لو خواهد داد؛ او تلاش می‌کند پاس بدهد و گاهی تصمیم درستی نمی‌گیرد اما باید او را در انجام این کار آزاد گذاشت چون دو یا سه مورد از آن‌ پاس‌ها می‌تواند منجر به گل شود و یا فرصت گلزنی ایجاد کند. به نظرم اوضاع زیر نظر مورینیو برای او دشوار بود. به عقیده من یک بازیکن و سرمربی با پیشینه‌‌ای بزرگ با هم درگیر شدند و هرگز قرار نبود حاصل این درگیری خوب باشد.

یکی دیگر از بازیکنانی که زیر نظر سولسشر شکوفا شده، مارکوس رشفوردی است که به جای روملو لوکاکو خودش را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرده است. ظاهرا رونی چندی پیش توصیه‌ای به مهاجم آینده دار منچستریونایتد کرده است:

زمانی که برای بازی کردن مقابل آمریکا به تیم ملی برگشتم، با مارکوس حرف زدم. او خیلی تلاش می‌کرد و سختکوشی به خرج می‌داد. شدت تلاش او به حدی بود که در پایان بازی‌ها خسته می‌شد. اما نکته ترسناک در مورد مارکوس این است که وقتی با توپ به سمت مدافعی حمله‌ور شود، دفاع کردن غیر ممکن می‌شود. به او گفتم به همین کار ادامه بدهد: توپ را بگیرد و به دل مدافعان حریف بزند.

با وجود این که کاپیتان دی سی یونایتد اعتقاد دارد سولسشر شایسته فرصتی برای اثبات خودش است، مائوریسیو پوچتینو را به عنوان گزینه اول منچستریونایتد معرفی می‌کند.

اول از همه باید به اوله فرصت داد و این مبحثی است که گلیزرها باید به آن توجه کنند. اما اگر من فرصتی برای استخدام یک نفر را داشتم، با تمام توان سراغ پوچتینو می‌رفتم. به نظرم منچستریونایتد طی ۲۰-۳۰ سال گذشته و از زمان الکس فرگوسن، پایه‌های خود را بر روی بازیکنان جوان تیم‌های پایه و انتقال آن‌ها به تیم اصلی قرار داده است. به نظرم او (پوچتینو) صرف نظر از سن بازیکنانش، بهترین بازی را از آن‌ها می‌گیرد. می‌توانید برخی از جوانانی که در تاتنهام و ساوتهمپتون رو کرده است را ببینید که به تیم‌های ملی راه پیدا کرده‌اند. بنابراین به اعتقاد من، او تمامی کیفیت‌های لازم به عنوان یک مربی را دارد و همچنین خواستار فرصت دادن به جوانان است.

رونی از عملکرد سال گذشته منچستریونایتد لذت چندانی نبرده و به همین خاطر خوشحال است که سولسشر توانسته چنین تغییراتی در سبک بازی تیم اعمال کند.

به نظرم تماشای بازی‌های منچستریونایتد در طول سال گذشته جالب نبود؛ به ویژه با دانستن این که بازیکنان راضی نیستند و از کار خودشان لذت نمی‌بردند. به نظرم تمام کاری که اوله کرده این است که گفته: «بروید و بازی کنید، خودتان را ابراز کنید و لذت ببرید». به نظرم اگر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را بیاورید و بگویید که باید اینجا بازی کنید، باید این کار را انجام بدهید، باید فلان کار را انجام بدهید، آن‌ها همان بازیکنان سابق نخواهند بود. بازیکنی که برای منچستریونایتد بازی می‌کند، به اندازه کافی خوب است تا راه و رسم بازی کردن را بشناسد و بداند که در زمین چه کاری باید انجام دهد. البته که توجه به جزییات هم لازم است ولی بزرگ‌ترین چیزی که بازیکنان به آن نیاز دارند، بازی کردن و لذت بردن از کار خودشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی