ایرانی ام و باید از اعتبار کشورم دفاع کنم/ لیث نوبری: ایران و کره جنوبی فینالیست می‌شوند


ایرانی ام و باید از اعتبار کشورم دفاع کنم/ لیث نوبری: ایران و کره جنوبی فینالیست می‌شوند

برای اولین بار در سال های گذشته حضور یک کارشناس ایرانی مسلط به زبان عربی در شبکه الکاس باعث شده تا ویژه برنامه جام ملت ها در این شبکه با جذابیت بیشتری برای طرفداران ایرانی توام شود.

به گزارش "ورزش سه"، از یک هفته قبل از آغاز جام هفدهم ملت های آسیا در امارات، ویژه برنامه معروف المجلس الکاس بار دیگر با حضور کارشناسان عرب زبان با ملیت های مختلف به بررسی و آنالیز بازی های 2019 می‌پردازد که این بار از ایران هم یک چهره نام آشنا در میان مهمانان برنامه حضور داشت.


لیث نوبری، بازیکن سابق تیم امید ایران و باشگاه پرسپولیس با شکل و شمایلی متفاوت از دوران فوتبال خود در جمع 10 مهمان المجلس الکاس حضور داشت و همین اتفاق باعث شد تا در شب هایی که ایران در گروه D به مصاف رقبای خود می رفت کل کل های دیدنی میان او و سایر کارشناسان عرب حاضر در برنامه به خصوص عراقی ها رقم بخورد. اوج این کل کل ها در بازی با عراق رقم خورد و دامنه آن تا برنامه دو شب قبل و رویارویی با عمان کشیده شد تا لیث یک تنه به دفاع از اعتبار فوتبال ایران بپردازد. فرصتی دست داد تا با کارشناس ایرانی برنامه المجلس گفتگویی داشته باشیم.

هیچ کس در دنیا تعصب ایرانی ها را ندارد


من با وجود این که اصلیتی عراقی دارم اما ایرانی هستم و به کشورم تعصب خاصی دارم. هیچ کس در هیچ کشوری تعصب ایرانی ها را ندارد از همین رو باید در ویژه برنامه المجلس به دفاع از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران زمین می پرداختم. برای تیم ملی ایران بازی کردم و چون این تجربه را داشتم خوب می دانستم چگونه باید از این تیم در مقابل کارشناسان عرب زبان سایر کشورها دفاع کنم.

دفاع من منطقی بود نه مثل عراقی ها احساسی


کل کل در این برنامه جزو ماهیت اصلی آن است. به هر حال وقتی شما اینجا هستی آن هم میان دوستانی عرب زبان از کشورهای حاشیه خلیج فارس باید به دفاع از ایران بپردازی البته دفاع منطقی نه دفاع احساسی مثل کارشناسان عراقی که مدام با اطلاعات دروغین و غلط می خواهند حرف های خود را به بیننده ها القا کنند.

ایران تیم اول آسیا و مدعی نخست قهرمانی است


نکته ای که این دوستان نمی خواهند آن را قبول کنند این است که ایران تیم اول آسیا و مدعی نخست قهرمانی محسوب می شود. من تمام حرفم در این چند روز مقابل این دوستان همین بود که شما با قرار گرفتن در رنکینگ پایین تر نمی توانید برای تیم بهتر کری بخوانید(باخنده) متاسفانه خبرنگار عراقی مدام آمار اشتباه به خورد بیننده ها می داد و باید یک جا ترمز او را می کشیدم که همین اتفاق هم افتاد تا جایی که همه مهمانان برنامه به امارهای غلط او می خندیدند.

سرمربی عراق از ایران می ترسید


در بازی فینال گروه D کارشناس و خبرنگار عراقی حاضر در برنامه مدام کل کل های غیرمنطقی به راه انداخته بودند و باید جلوی آنها از ایران دفاع می کردم. ما برای سرگروهی نیاز به بازی تهاجمی نداشتیم و می توانستیم با یک بازی منطقی به هدف مان برسیم که همین گونه هم شد. اما عراقی ها که باید خودشان را به زمین و زمان می زدند که برنده شوند تا در مسیر آسان تر بیافتند به خاطر ترس مربی شان از ایران اصلا بازی تهاجمی ارائه ندادند. بله آنها بیشتر از ایران می ترسیدند تا ما بخواهیم از آنها بترسیم. این همان واقعیتی بود که باعث خشم دوستان عراقی در برنامه شد و من بارها روی آن تاکید کردم.

ایرانی ام و باید از اعتبار کشورم دفاع کنم/ لیث نوبری: ایران و کره جنوبی فینالیست می‌شوند

خشم دوستان عراقی دلیل داشت


وقتی ایران موفق شد با یک برنامه تاکتیکی حساب شده به آن چه می خواست مقابل عراق برسد من تنها یک جمله بر زبان آوردم. این که عراق به مسیر جهنمی رسید. همین جمله کافی بود تا کل کل های تعصبی خبرنگار عراقی با پاسخی کوبنده روبرو شود. گفتم ما بی گدار به آب نزدیم تا صدرنشینی و مسیر آسان تر تا فینال به خطر نیافتد اما عراق با بازی ترسو مقابل ایران به مسیر جهنمی رفت تا با قطر و کره جنوبی روبرو شود در حالی که ایران با رویارویی مقابل عمان و بعد هم احتمالا چین تا نیمه نهایی صعود خواهد کرد. همین دلیل خشم بی نهایت دوستان عراقی در المجلس شد.

ایران قهرمان میشه؛ خدا میدونه که حقشه


کارشناس عمانی که به نوعی طرفدار تیم های عرب زبان هم هست بعد از این که تیم کشورش رقیب ایران در یک هشتم نهایی شد به قول خودش خواست نقش وکیل مدافع تیم های بازنده مقابل ایران را بازی کند و مدام شعر قهرمانی عمان را سر داد. من هم در واکنش به این کل کل شعر همیشگی مان یعنی "ایران قهرمان میشه؛ خدا میدونه که حقشه" یا "یک دو سه ایران؛ چهار پنج شش همیشه قهرمان" را سر دادم که تصاویر آن بازتاب زیادی در رسانه ها و فضای مجازی ایران داشت. مردم عزیز هم لطف زیادی به من داشتند که از آنها تشکر می کنم و می گویم وظیفه من است که از نام ایران عزیز دفاع کنم.

به خاطر تسلط به زبان عربی مهمان الکاس شدم


آقای منتظری مسئول شبکه الکاس در ایران از دوستان بسیار خوب من هستند. وقتی از تسلط من به زبان عربی آگاه بودند زمینه ورودم به برنامه المجلس را فراهم کردند. حضورم در این برنامه باعث شد تا بعد از سال ها فوتبال ایران هم صاحب نماینده ای در این گونه برنامه ها شود و تلاشم این بود که بتوانم با صحبت هایم از حقانیت تیم ملی، مملکت عزیزم ایران، ارزش های والایی که داریم همین طور قدرت فوتبال مان دفاع کنم. البته دفاع به حق نه از روی تعصب بی جهت!

قطر بهترین تیم جام؛ اردن شگفتی ساز بزرگ


با اتمام مرحله گروهی می توان با جرات گفت بهترین تیم تا الان قطر نام داشته است. به شخصه فکر نمی کردم چنین نمایشی از آنها ببینم. فوتبالی مدرن و تاکتیکی با نمایشی تماشاگرپسند که بدون گل خورده و شکست به جمع 16 تیم رسیدند. در کنار این تیم می توان از اردن هم به عنوان شگفتی ساز بزرگ نام برد، تیمی که حتی خود کارشناسان عرب زبان الکاس هم فکر نمی کردند این گونه نتیجه بگیرد به همین خاطر کسی روی آنها حسابی باز نکرده بود.

المعزعلی یک پدیده است


سال ها بود در فوتبال آسیا پدیده ای مثل المعزعلی معرفی نشده بود. مهاجمی ویرانگر و خطرناک که در محوطه جریمه همچون یک شکارچی بزرگ عمل می کند و بدون شک سطح فوتبال بالاتری از آسیا دارد. از این بازیکن در ادامه جام باز هم خبرهای زیادی به گوش خواهد رسید و در این خصوص اصلا شک نداشته باشید.

ایران – کره جنوبی فینال را برگزار می کنند


تیمی که کارلوس کی روش در اختیار دارد انصافا کم و کسری برای قهرمانی ندارد. به نظرم قهرمانی در جام ملت ها می تواند سکوی پرتاب ما به مرحله دوم جام جهانی 2022 باشد تا آرزوی دیرینه طرفداران برآورده شود. رفتن به جام جهانی دیگر برای ما کار سختی نیست اما شک ندارم تیم کی روش اگر قهرمان جام ملت ها شود دیگر آرزوی صعود به دور دوم جام جهانی نیز دست یافتنی خواهد شد. از همین رو پیش بینی من این است که در فینال جام ملت ها ایران با کره جنوبی جنگی تمام عیار خواهد داشت تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!