به گزارش افکارنیوز،

محمد سعیدی کیا در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو با بیان این که قرار بود شهردار در این مراسم حضور یابد که گویا کاری برای وی پیش آمده است، اظهار کرد: پس از حادثه اعلام کردم که ساختمان جدید را دو ساله می سازیم. دستگاه های مختلفی در این موضوع ذی مدخل هستند و یکی از آنها بنیاد است.

وی با بیان این که از مسئولیت خود در قبال این ساختمان شانه خالی نمی کنیم، افزود: وقتی شروع به مقدمات کار کردیم، چون حادثه جانی رخ داده بود قوه قضاییه ساختمان را پلمب کرد رسیدگی های لازم انجام شود.

وی با بیان این که بررسی سانحه توسط دولت حدود 2 ماه زمان برد، تصریح کرد: تقریبا تا امروز 51 جلسه درباره ساختمان پلاکو در سطح ملی برگزار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با یادآوری این که شورایعالی شهرسازی اعلام کرد طراحی پلاسکو جدید باید با برگزاری مسابقه مشخص شود، بیان کرد: در این راستا فراخوان ایده انجام دادیم تا هر کس نظری دارد آنرا ارسال کنند. هیئت داوری این ایده ها را بررسی کردند و 10 ایده را انتخاب شد.

سعیدی کیا با بیان این که با نظر شهرداری پارکینگ اکبر رفع معارض شد و به مالکیت بنیاد درآمد، اظهار کرد: در همین اثنا تهران سه شهردار و ی سرپرست داشته که پله پله جلسات را با آنها برگزار می کردیم. صورتجلسه بین شهردار سابق و دادستانی امضا شد و قرار بود ساختمان 15 طبقه و ساختمان 5 طبقه همزمان با هم ساخته شود.

وی با بیان این که در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری گفتم هر تصمیمی برای پلاسکو گرفته می شود یکی آنرا بهم می ریزد، گفت: نهایتا کار به استانداری محول شد و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. استاندار سابق تهران همت زیادی کرد و در جلسات مالکان ساختمان 5 طبقه اصرار می کردند ساختمان را با هزینه خودمان مقاوم سازی می کنیم. استاندار تهران هم تاکید کرد باید بیش از نصف مالکان به محضر رفته و تعهد بدهند که با مسئولیت خود این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: بر این اساس همه ذی نفعان توافق کردند تا ساختمان پلاسکو 15 طبقه ساخته شود که هم شورای تامین و هم میراث فرهنگی آنرا تصویب کردند. در کمیسیون ماده 5 این موضوع مطرح شد که با تلاش شهرداری کنونی تهران، ساخت پلاسکو جدید در 15 طبقه را تصویب و ابلاغ کرد.

وی با اشاره به این که تا شهریور سال 99 ساختمان جدید ساخته می شود و مهر 99 تحویل کسبه می شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی در شورایعالی شهرسازی و معماری این موضوع را مطرح کرد که در آنجا هم به تصویب رسید.