تلفات 440میلیون بشکه معادل نفت خام در کشور


تلفات 440میلیون بشکه معادل نفت خام در کشور

دلاویز اظهار داشت: این حجم عظیم یارانه انرژی در ایران 15 درصد یارانه دنیا است و کشش اعتباری بودجه هم جوابگوی این میزان یارانه نیست.

دلاویز اظهار داشت: این حجم عظیم یارانه انرژی در ایران ۱۵ درصد یارانه دنیا است و کشش اعتباری بودجه هم جوابگوی این میزان یارانه نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن دلاویز در نشست خبری با بیان اینکه کشور ما با استانداردهای مصرف دنیا فاصله زیادی دارد، گفت: ما در وضعیت مطلوبی به لحاظ مصرف انرژی نیستیم، با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۴۵ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم این در حالی است که چین را با ۱. ۵، میلیارد نفر که ۳۸ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهد پشت سرگذاشتیم که لزوم عزم جدی برای مصرف بهینه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف سوخت یک بازی برد- برد برای همه است، افزود: این حجم عظیم یارانه انرژی در ایران ۱۵ درصد یارانه دنیا است و کشش اعتباری بودجه هم جوابگوی این میزان یارانه نیست.

مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت با بیان اینکه ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی را یارانه می دهیم، خاطر نشان کرد: با این حجم از یارانه نمی‌توانیم توسعه را لمس کنیم.

وی با اشاره به ترازنامه انرژی کشور در سال ۹۵ اظهار داشت: در حوزه خانگی ۳۹۶ میلون بشکه معادل نفت خام، صنعت ۳۳۱ میلیون بشکه، حمل و نقل ۳۱۹ میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف می کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد انرژی کشور از تولید تا مصرف هدر می رود که ۴۴۰ میلیون بشکه نفت را شامل می شود.

ادامه دارد.....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج