پنل های تخصصی همایش سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان برگزار شد


پنل های تخصصی همایش سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان برگزار شد

چابهار - ایرنا - پنل های تخصصی همایش سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در زمینه گردشگری و توریسم، کشاورزی و شیلات، صنعت و معدن، نیرو و انرژی، حمل و نقل و ترانزیت در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و دبیر نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسئولان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این پنل های تخصصی مسائل و مشکلات پیش رو و فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کردند.
غلامرضا پناه افزود: پنل شیلات و کشاورزی با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه‌ گذاری بخش کشاورزی با تاکید بر توسعه گلخانه ها، سایه بان و پرورش ماهی در قفس برگزار شد.
وی بیان کرد: این پنل به ریاست معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و با حضور مسئولان، سرمایه گذاران کشاورزی و شیلات کشور و استان برگزار شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: پنل گردشگری همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار و بیش از 100 سرمایه گذار حوزه گردشگری در سالن اجتماعات رسالت منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: شرایط منحصر به فرد جغرافیایی و آب و هوایی در منطقه چابهار درسالیان اخیر نیز باعث توسعه چشم گیر توریسم داخلی به این منطقه شده است به گونه ای که با وجود طرح های در دست ساخت نظیر هتل و مجموعه های گردشگری شرایط مساعد سرمایه گذاری دراین بخش در سطوح کیفی درجه بندی شده و همچنان از اولویت ها و جذابیت های ویژه برای سرمایه گذاری برخوردار است.
پناه گفت: پنل تخصصی تجارت، حمل و نقل و ترانزیت با هدف بررسی دسترسی به نظام حمل و نقل مناسب برگزار شد و در این پنل معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و دیگر شرکت کنندگان به فرصت های سرمایه گذاری در بنادر، فرصت های ترانزیتی محور شرق کشور، نقش چابهار در بلوک های اقتصادی جهان و راهکارهای توسعه این منطقه پرداختند.
وی بیان کرد: پس از برگزاری این پنل ها نشست جمع بندی همایش و ارائه سیاست های کلان سرمایه گذاری و تامین مالی نیز برگزار می شود.
دبیر نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان بازدید از ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این همایش عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
3043**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد پایان سال 1402 + فیلم