بازگشایی موزه قصر آینه یزد پس از یک روز تعطیلی


بازگشایی موزه قصر آینه یزد پس از یک روز تعطیلی

پس از یک روز تعطیلی موزه‌ای با اشیای 5000 ساله در یزد به علت مشکلات مالی، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از رفع این مشکل و بازگشایی مجدد موزه آیینه و روشنایی خبر داد.

« سیدمصطفی فاطمی » در گفت ‏ و ‏ گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تعطیلی یک روزه‌ موزه‌ی قصر آینه، اظهار کرد‌: این موزه که چهارشنبه گذشته از سوی بنیاد مستضعفان با حکم قضایی به علت پرداخت نشدن اجاره بها پلمب شده بود، با تلاش و پیگیری‌های استاندار یزد و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی مجدداً بازگشایی و مشکل آن برطرف شد‌.

وی از آغاز به کار دوباره‌ی این موزه خبر داد و تصریح کرد‌: موزه‌ی قصر آیینه‌، بزرگترین موزه استان و تنها موزه از شهر یزد است که صدها شیء و اثر تاریخی و باستانی در آن به نمایش گذاشته شده و مالکیت اشیاء آن با سازمان میراث فرهنگی است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، موزه‌ی قصرآینه را از محور های گردشگری استان دانست و گفت‌: تعطیلی این موزه هر چند کوتاه به ضرر گردشگری شهر جهانی یزد خواهد بود‌.

فاطمی در پایان نیز با اشاره به اقدامات مرمتی بنای ساختمان موزه از چند ماه قبل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها و تغییرات دما‌یی‌، ساختمان مذکور نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد‌.

عمارت قصر آیینه‌(‌موزه آیینه و روشنایی‌) بنایی مربوط به دوره پهلوی در شهر یزد است که در سال ۱۳۲۰ جهت استفاده به عنوان مهمانسرای خصوصی توسط صراف‌زاده ساخته شد و پس از انقلاب مصادره و به بنیاد مستضعفان تحویل داده شد و در سال ۱۳۷۷ با دستور شهید محراب آیت الله محمد صدوقی نماینده حضرت امام (‌ره) و امام جمعه فقید مرکز استان‌، به موزه تبدیل و به عنوان نخستین گنجینه یزد آغاز به کار کرد.

دبیر: زهرا حبیب پور

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !