آشنا: برجام نه ورسای است نه ویتنام


آشنا: برجام نه ورسای است نه ویتنام
مشاور رئیس‌جمهوری تاکید کرد: برجام نه ورسای و نه ویتنام است؛ آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند؛ همین برابری حقوق و دستاوردها در برجام است که از دید ترامپ 'وحشتناک ' تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز پژوهش‌های ریاست جمهوری و مشاور رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در یادداشتی با عنوان «سندروم ورسای و ویتنام و نابرجامیان» نوشت:

«جنگ‌طلبان آمریکایی به گونه‌ای از برجام سخن می‌گویند که تداعی‌کننده نگاه هیتلر به پیمان حقارت‌آور ورسای در پیامد جنگ نخست جهانی است.

نحوه برخورد امثال جان بولتون با سالگرد برجام به روشنی حکایت از رویکرد روان‌شناختی به این توافق دارد و تداعی‌کننده سندروم ویتنام در ذهنیت تندروهای آمریکایی است.

سندروم ویتنام برای سال‌ها بر اذهان آمریکایی‌ها سنگینی می‌کرد تا آنجا که کثیری از نخبگان هوشمند در غرب گفته‌اند، آمریکا به یک پیروزی نظامی در جنگ اول و دوم خلیج فارس نیاز داشت تا خاطره تلخ شکست ویتنام را فراموش کند.

برجام هیچ‌یک از این‌ها نیست؛ نه ورسای و نه ویتنام است، آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند؛ همین برابری حقوق و دستاوردها در برجام است که از دید ترامپ "وحشتناک " تلقی می‌شود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس