سازنده موسیقی فیلم فریدِ؟ میگه ساعت هشت گفت: برای ساخت موسیقی این فیلم به این فکر کردیم که در این زمانه، مردم به چه چیزی گوش می‌کنند؟ با چه موزیکی روز خود را شروع می‌کنند و با کدام موسیقی‌ها انرژی می‌گیرند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، با ادامه فیلم برداری فیلم سینمایی فریدِ؟ میگه ساعت هشت به کارگردانی مسعود فرجام و تهیه کنندگی پیمان راد در تهران، بازیگران جوان این فیلم در سکانس‌های خیابانی حضور دارند تا بخش‌های جدیدی از این فیلم اجتماعی را ثبت کنند. ساخت موسیقی این فیلم نیز توسط جواد حقیقی ادامه دارد.

جواد حقیقی که این روزها موسیقی متن این فیلم را می‌سازد، در گفت و گو با خبرنگار موج درباره همکاری با کارگردان این فیلم گفت: من در رشته موسیقی تحصیل کرده‌ام و با مسعود فرجام کارگردان این فیلم از زمان شکل گیری فیلم‌نامه همراه بودم. بر همین اساس وقتی چند سال قبل کارگردان، قصه را برایم تعریف کرد، بر اساس آن شروع به ساخت موسیقی کردم و این موسیقی در اختیار کارگردان قرار می‌گرفت و بر اساس آن فیلم‌نامه تکمیل می‌شد. در این مرحله حتی رنگ و فضای کاری هم با موسیقی مشخص می‌شد. مثلاً می‌گفتیم این موسیقی نورش نارنجی است یا این یکی فضای سبز می‌خواهد.

حقیقی درباره حال و هوای حاکم بر موسیقی این فیلم نیز تاکید کرد: معتقدم باید موسیقی دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را در فیلم منعکس کنیم. البته می‌شد به موسیقی این فیلم معمولی‌تر نگاه کرد و مثلاً با موسیقی کلاسیک یا ارکسترال کار را پیش برد اما به این فکر کردیم که در این زمانه، مردم به چه چیزی گوش می‌کنند؟ با چه موزیکی روز خود را شروع می‌کنند؟ با کدام موسیقی‌ها انرژی می‌گیرند و.... بر همین اساس تلاش کردیم موسیقی این دوران را با بسته بندی و طراحی زیباتر و شکیل‌تری ارائه کنیم.

این آهنگساز، موسیقی این فیلم سینمایی را موسیقی مدرن با ریتم جدید نامید و گفت: همیشه وقتی به دیدن فیلمی سینمایی می‌روم دوست دارم یک موسیقی غیر قابل حدس بشنوم و موسیقی این فیلم نیز چنین است. در نهایت برای این فیلم طی همفکری با کارگردان به این تصمیم مشترک رسیدیم که تلفیق فضای الکترونیکی مدرن و موسیقی کلاسیک را در نظر داشته باشیم. در این فیلم هر کاراکتر از نظر ساز و فرم، المان‌های خاص خود را دارند و البته همه آن‌ها در بستر یک موسیقی الکترونیک جمع می‌شوند. البته ساز آکوستیک و موزیک مدرن در کنار هم شنیده می‌شوند.

به گفته حقیقی در این فیلم یکی از سازهای غالب گیتار است که در کنار کلارینت، پیانو و سینتی سایزر شنیده می‌شود و ممکن است چند ساز ایرانی هم در بستر موسیقی قرار داده شود.

شایان ذکر است که تمامی صحنه‌های این فیلم در شب رخ می‌دهد و گروه سازنده از روز گذشته پس از پشت سر گذاشتن جلسات فیلم برداری در بوستان جنگلی کوهسار، فیلم برداری این فیلم را در لوکیشن ثابت این فیلم در خانه‌ای قدیمی دنبال کرده و حالا در خیابان‌ها حضور دارند.

موسیقی مدرن با ریتم جدید برای فیلمی شبانه

این گزارش حاکی است آذرخش فراهانی، روشنک گرامی، الهه افشاری، آزاده سدیری و سام حسامی بازیگران این فیلم اجتماعی هستند. قصه این فیلم روایت و برشی از دو شب زندگی پنج جوان است که بر اساس تصمیم‌ها و انتخاب‌های غلط سرنوشت نافرجامی را برای خود رقم می‌زنند.

این فیلم با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی تولید می‌شود و تمامی صحنه‌های آن در تهران مقابل دوربین خواهد رفت و پیش بینی می‌شود تا اواخر دی ماه فیلم برداری آن طول بکشد.

در ساخت فیلم سینمایی فریدِ؟ میگه ساعت هشت، عباس رافعی در مقام مشاور پروژه، این فیلم را همراهی می‌کند. امیر پرهیزکار مجری طرح، آرش رمضانی جانشین تهیه کننده، علیرضا رضایی مدیر تولید، شاهین غلامرضایی دستیار اول کارگردان»، امیر کرباسچی برنامه ریز، گروه کارگردانی: نرگس امتیازی ـ وحید عزیزی، سعید براتی فیلمبردار، حسین مجد طراح صحنه، پردیس رافعی طراح لباس، مسعود شاهوردی صدابردار، مهرداد قلی پور طراح چهره پردازی، جواد حقیقی آهنگساز، حسن ایزدی جلوه‌های ویژه، سیما محمدی عکاس، مهسا بهشتی فیلم بردار پشت صحنه و قربان صادقی مدیر تدارکات عوامل این فیلم هستند.