ایران - عمان؛ عبور از حریف مرموز و شاید فرار از حاشیه!


تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان خواهد رفت.

به گزارش شفاف، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه در ابوظبی به مصاف تیم عمان می‌رود. تیم ملی همانطور که پیش بینی‌ می‌شد به عنوان صدرنشین به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد اما نمی‌توان گفت مقابل آسان‌ترین حریف در این مرحله قرار گرفته است. عمان به لطف اشتباه داور بازی را به ژاپن واگذار کرد و اگر اشتباه داوری نبود شاید به عنوان تیم دوم هم می‌توانست به یک هشتم نهایی صعود کند. عمان در سه بازی گروهی‌ خود فقط مقابل ژاپن مالکیت توپ کمتری در اختیار داشته است.

ایران - عمان؛ عبور از حریف مرموز و شاید فرار از حاشیه!

عمان در دیدار با ازبکستان هم که ۲ بر یک شکست خورد ۶۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت! اگرچه فوتبال عمان از نظر تاریخی و آماری با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست اما با داشتن گذشته‌ای پرافتخار نمی‌توان حریف را شکست داد و بازیکنان تیم ملی باید بیش از گذشته تلاش کنند و خود را به هیچ عنوان مقابل عمان از پیش‌برنده ندانند. عمان فوتبال رو به رشدی دارد و بازیکنان این تیم انگیزه‌ای دو چندان مقابل تیم اول آسیا دارند. آنها می‌خواهند توانایی‌هایشان را مقابل اولین تیم آسیا ثابت کنند بنابراین با تمام وجود بازی خواهند کرد اما فوتبالیست‌های ایرانی مانند سربازان با تمام توان بازی خواهند کرد زیرا هدف آنها فقط عبور از تیم سرسخت عمان نیست بلکه می‌خواهند قهرمان شوند.

کی‌روش هم اگر بیش از گذشته تمرکزش را بر روی تیم و مسایل تاکتیکی بگذارد قطعا می‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌ها موفق کند. هرچند در بازی با عراق نمایش‌ تیم ملی دلخواه هواداران نبود اما ظاهرا کی‌روش می‌خواست فقط عراق را کنترل کند تا توان اصلی تیم ملی را برای مرحله حذفی بگذارد. سرمربی تیم ملی اگر در بازی با عمان هم مثل سایر مواقع دیگر جنگنده! ظاهر شود قطعا تیم ملی از عمان عبور خواهد کرد و منتظر برنده بازی چین و تایلند خواهیم ماند. مسیر صعود تیم ملی تا نیمه‌نهایی هموارتر از همیشه به نظر می‌رسد به شرطی که خودمان حاشیه ساز نشویم و تمرکزمان روی تیم ملی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته