جشنواره ملی سازه های برفی در بوئین میاندشت برگزار می شود


جشنواره ملی سازه های برفی در بوئین میاندشت برگزار می شود

اصفهان- ایرنا- رییس هیات اسکی بوئین میاندشت گفت: سومین جشنواره ملی سازه های برفی، بهمن امسال به میزبانی اصفهان در شهر افوس بوئین میاندشت واقع در غرب این استان برگزار می شود.

روح الله بابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با عنوان' شهر برفی' به شکرانه بارش پر برکت برف و با هدف ایجاد روحیه نشاط و تحرک در بین مردم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
وی اظهارداشت : اکنون ارتفاع برف در نقاط شهری بوئین میاندشت از جمله در شهر افوس 70 سانتی متر است، این میزان در ارتفاعات و در محدوده پیست اسکی افوس به یک و نیم متر رسیده است.
شهردار افوس با بیان اینکه هنرمندان و مجسمه سازان برگزیده کشوری در این جشنواره حضور دارند، خاطرنشان کرد: علاقه مندان دراین جشنواره به مدت 2 روز در روزهای 25 و 26 بهمن امسال ایده های برفی خود را ساخته و به معرض نمایش می گذارند و در روز پایانی از سازه های برتر تجلیل می‌شود.
به گفته وی در دوره گذشته 50 هزار گردشگر از شهرافوس و جشنواره سازه های برفی آن بازدید کردند.
رییس هیات اسکی بوئین میاندشت ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها امسال برای میزبانی از 100 هزار گردشگر برنامه ریزی شده است.
به گفته وی طبیعت، خاطرات قومی و بومی، ادبیات غنی، ضرب المثل ها، آداب و رسوم، نمادهای ارزشی و دیگر ایده های نو از جمله محورهای این جشنواره در طراحی، ساخت و اجرای حجم و سازه‌های برفی است.
بابایی معرفی شهرافوس به عنوان مقصد گردشگری زمستانه غرب استان، جذب گردشگران و علاقه مندان تفریحات زمستانی، ایجاد رقابت سالم و گسترش روحیه همکاری بین جوانان و استفاده اقتصادی از مزیت های جوی منطقه را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
وی تصریح کرد : افوس به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بکر و بی‌نظیر، بهره مندی از آب و هوای مناسب و زمستان های پربرف می‌ تواند به قطب گردشگری زمستانی در اصفهان و کشور تبدیل شود.
بابایی اضافه کرد : بر اساس تصمیم ستاد برگزاری جشنواره، گروه های دانشجویی از تخفیف 50 درصدی و گروه های دانشجویی دانشگاه هنر، گروه های برگزیده ادوار پیشین ، حجم سازان و مسجمه سازان حرفه ای از تخفیف 90 درصدی برای ثبت نام در این جشنواره بهره مند می شوند.
شهردار افوس خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب آگاهی از شرایط حضور در این جشنواره می توانند به سایت اینترنتی شهرداری افوس به آدرس http://shahreafous.ir مراجعه کنند و یا فرم الکترونیکی https://goo.gl/j6JH9o را تکمیل نمایند.
در 2 دوره قبلی این جشنواره بیش از 50 هزار گردشگر از استان های کشور در رقابت ساخت تندیس های برفی شرکت کردند .
پیست اسکی افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگری سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسکی است، امکانات متعدد رفاهی و ورزشی مانند توقفگاه ، سالن غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، آلاچیق و مجموعه ورزشی کودک در این مکان فراهم است و امکان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسایل اسکی برای علاقه مندان وجود دارد.
این پیست دارای استانداردهای لازم، شیب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابی است که سهولت بالا رفتن اسکی‌ بازان به دامنه کوه را فراهم می کند.
بوئین میاندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فریدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فریدن و از غرب به شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان منتهی می گردد.
آب و هوای کوهستانی و زمستان های پر برف این خطه، زمینه مساعدی را برای رونق گردشگری و جذب توریست مهیا کرده است. بوئین میاندشت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و اقلیمی به 'بهشت گردشگری غرب استان' مشهور است.
شهر افوس از توابع بویین میاندشت، در غرب استان اصفهان و 38 کیلومتری شهرستان فریدن درمیان پیش کوه های داخل زاگرس مرکزی قراردارد. افوس در دامنه کوه قوسی شکل به همین نام ایجاد شده است که بلند و برف گیر است و به همین دلیل جویبارهای زیادی از این کوه سرچشمه می‌گیرد.
در زمان حاضر پیست اسکی فریدونشهر و پیست اسکی افوس، مهمترین نقاط گردشگری زمستانه استان اصفهان است که سالانه بیش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر کشور به سوی خود جذب می کنند.
پیست اسکی افوس دومین پیست غرب استان اصفهان با فاصله 2 کیلومتری از شهر در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس و در 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان بوئین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!