کی‌روش: پیشنهاد کلمبیا مایه افتخار است اما در حال حاضر سرمربی ایران هستم


کی‌روش: پیشنهاد کلمبیا مایه افتخار است اما در حال حاضر سرمربی ایران هستم
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال گفت که پس از جام ملت های آسیا به پیشنهاد کلمبیا رسیدگی می کند اما در حال حاضر تمام تمرکزش روی تیم ملی و خواستار شادی مردم ایران در شرایط تحریم است.

به گزارش فارس به نقل از AFP، حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با مربیگری کارلوس کی‌روش، مربی سابق رئال مادرید و پرتغال حاشیه‌های خاص خودش را به همراه داشته و کانون توجه بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی در امارات شده است.

یکی از این حواشی مربوط می شود به پیشنهادهای بیرونی به سرمربی پرتغالی، اخیرا مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا خواهان جذب سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران شده‌اند و کی‌روش در واکنش به این درخواست اعلام کرده که فعلا در جام ملت ها به قراردادش با ایران پایبند است و مدعی شده که می خواهد پس از ۴۰ سال عنوان جام قهرمانی آسیا را به ایرانی هدیه بدهد.

کی‌روش در گفت‌وگو با AFP و در واکنش به این سوال که تا چه حد پیشنهاد فدراسیون فوتبال کلمبیا جدی است، تاکید کرد: در این پیشنهاد هیچ شک و تردیدی نیست که کلمبیایی‌ها خواهان من هستند و همین درخواست اعتماد به نفس مرا بالاتر برده است.

وی ادامه داد: کلمبیا یک تیم باورنکردنی است، تیمی با بازیکنان فوق آلعاده و تیمی که در رنکینگ فیفا در سطح بالایی قرار دارد(رتبه ۱۲ فیفا).کلمبیا تیم خیلی معتبری در جهان فوتبال است و پیشنهاد آنها برایم افتخار است و من از درخواست آنها احساس غرور می کنم.

سرمربی تیم ملی ایران در آستانه مسابقه حساس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام ملت های آسیا مقابل عمان خاطرنشان کرد: با همه توصیف‌هایی که در قبل کلمبیا داشتم باید بگویم که اکنون من سرمربی تیم ملی ایران هستم و برای این سمت خود احساس مسئولیت می کنم، اما بدون شک پس از پایان مسابقات جام ملت ها روی پیشنهاد کلمبیا تمرکز و فکر خواهم کرد.

کی روش به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشت،‌اما پس از اتمام مسابقات فدراسیون فوتبال ایران حاضر نشد که به مدت چهار سال دیگر قرارداد این مربی پرتغالی را تمدید کند.

کی روش در این زمینه به خبرنگار AFP اظهار داشت: صادقانه باید بگویم که چنین تصمیمی مرا شگفت‌زده کرد. البته چنین فضایی را من ایجاد نکردم و این تصمیمی بود که فدراسیون فوتبال ایران گرفت.

سرمربی ایران ادامه داد: سرنوشت هر مربی در فوتبال در اختیار رئیس‌ها است، بدون شک آنها می خواهند به دنبال راه حل و گزینه دیگری بروند و من هم به عنوان مربی راه حلی را برای خودم پیدا خواهم کرد.

ایران به خاطر تحریم های سیاسی که علیه این کشور شده با مشکلاتی مواجه شده، اما کی روش امیدوار است که تیم ملی ایران و بازیکنانش پس از مدت ها بتوانند جام را فتح کنند.

شکستن چنین جو کار راحتی نیست اما کی‌روش ارتباط خوبی با بازیکنانش دارد و می خواهد با همین پیوند عاطفی خود و بازیکنانش بسیاری از موانع را از پیش روی خود و تیمش بردارد.

وی در این باره تاکید کرد: من همواره تلاش کرده ام بازیکنانی را برای تیم ملی انتخاب کنم که پیراهن‌شان را بالاتر از هر چیز قرار بدهند و در آن در بالاترین نقطه قرار بدهند. شما یا شجاعت، وفاداری و نگرش مثبت دارید یا ندارید.

کی‌روش خطاب به خبرنگار AFP عنوان کرد: در ایران و در جامعه ایرانی مردم از این تحریم های احساسی رنج می برند چرا که همین مورد روی کشور و زندگی اجتماعی آنها تاثیرگذار بوده،‌اما وقتی با همین مردم فوق العاده زندگی می کنید و روحیه آنها را می‌بینید، شما هم عاشق همین مردم می شوید.

وی در ادامه و در تمجید از بازیکنان تیم ملی ایران گفت: من هرگز ندیده ام بازیکنانی که بیشترین خروجی را دارند،‌اما در قبل همین بیشترین ها، کم‌ترین ها را دریافت می‌کنند. واقعا عاشق بازیکنانم هستم. آنها هرگز تسلیم نمی‌شوند و شخصیت خیلی محکمی دارند.آنها همیشه می خواهند که پیشرفت کنند و برای رسیدن به این هدف همواره می جنگند.

کی روش افزود: بازیکنانم به نوعی وقف کشورشان و پیراهنی که می پوشند، هستند.این سبک از اتحاد احتمالا از قوی ترین فوتبال‌های خانوادگی است که من در عمر فوتبالی‌ام شاهدش هستم.

حالا ایران از گروه D و به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده است. با همین بازیکنانی که کی روش می گوید و تیمی که بدون گل خورده می خواهد به مصاف تیم ملی عمان برود. آنها در امارات دنبال فتح جام قهرمانی هستند.

کی روش در این زمینه تاکید کرد: در این وضعیت هیچ کس نمی تواند فشاری بر من و بازیکنان وارد کند.به خاطر رویا‌هایی که داریم در تله ای گیر نمی‌افتیم بلکه قوی تر هم می شویم و تحت هیچ شرایطی کنترل خودمان را از دست نمی دهیم. به خاطر رویایی که داریم هرگز در چنین دام‌هایی نمی‌افتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی