دستگیری اعضای باند قاچاق مواد در شرکت هواپیماییِ مالزی


دستگیری اعضای باند قاچاق مواد در شرکت هواپیماییِ مالزی

کارکنان و خدمه یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی مالزیایی متهم به مشارکت در عملیات قاچاق مواد مخدر به استرالیا شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: طی ۱۰ روز گذشته پلیس فدرال استرالیا هشت نفر را به جرم قاچاق ۱۵ میلیون دلار هرویین، مت‌آمفتامین و کوکایین به این کشور دستگیر کرده است.

به گفته پلیس، خدمه این شرکت هواپیمایی مالزیایی برای یک گروه خلافکار ویتنامی در ملبورن از طریق جاساز کردن محموله‌های مواد مخدر در بدن خدمه و مهمانداران هواپیما فعالیت می‌کردند.

این گروه خلافکار ویتنامی برای بیش از پنج سال است که به قاچاق در استرالیا مبادرت ورزیده و مت‌آمفتامین و هرویین با دوز‌های بالا را از مالزی به این کشور وارد می‌کنند.

مقامات پلیس استرالیا طی یک عملیات شش ماهه موفق شدند حدود هشت کیلوگرم هرویین به ارزش ۱۰.۵ میلیون دلار، شش کیلوگرم مت‌آمفتامین به ارزش ۴.۶ میلیون دلار، یک کیلوگرم کوکایین، یک دستگاه خودروی پورشه و هم‌چنین مقداری پول نقد از این گروه کشف و ضبط کنند.

در این عملیات هم‌چنین چهار مرد و چهار زن با ملیت‌های نامشخص در سنین بین ۲۶ تا ۴۸ سال دستگیر شده‌اند. در صورتی که مشخص شود این افراد از موقعیت‌های خود برای کنترل مرز‌های استرالیا استفاده می‌کرده‌اند با مجازات‌های سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

شرکت هواپیمایی مالزیایی متهم در این عملیات اعلام کرده که آماده هر گونه همکاری با پلیس استرالیا بوده و در این ارتباط در حال رایزنی با کنسولگری مالزی در ملبورن است. هم‌چنین این شرکت هواپیمایی اعلام کرده از ارتباط خدمه خود با عملیات‌های خلافکاری آگاهی نداشته و بلافاصله پس از مطلع شدن، یکی دیگر از اعضای خود را که مظنون به همکاری با دیگر متهمان بوده از کار تعلیق کرده است.

بنابر گزارش نیوز ویک، در ماه ژوئن گذشته نیز یک عضو خدمه هواپیمایی مالزی در فرودگاه ملبورن به جرم تلاش برای قاچاق حدود سه کیلوگرم هرویین به ارزش یک میلیون دلار دستگیر شده و با مجازات‌هایی مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق