باید نسل امروز را به افتخارات 40 ساله انقلاب پیوند داد


باید نسل امروز را به افتخارات 40 ساله انقلاب پیوند داد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید نسل امروز را به افتخارات 40 ساله انقلاب پیوند داد تا آنها با امید هر چه بیشتر برای حفظ دستاوردهای نظام تلاش کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با دو عامل افتخار به گذشته 40 ساله و امید به آینده معرفی می شود.
وی با بیان اینکه باید این دستاورد را مهم و گرامی بداریم، افزود: این انقلاب رنگ آسمانی دارد و جوهره و جان مایه آن بر اساس معنویت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی توسعه مادی و اقتدارگرایی را از اهداف انقلاب برشمرد و گفت: جان مایه انقلاب برداشتن قدم هایی بر اساس قربة الی الله است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: انقلاب به دنیای جاهلیت مدرن فهماند که به غیر از قدرت های پوشالی قدرت معنوی دیگری نیز وجود دارد که با هیچ معیاری قابل مقایسه نیست.
وی افزود: در تبیین دستاوردهاب انقلاب نباید فقط به سراغ آب و برق و گاز و ... برویم زیراکه کار مهمتر و زیربنایی تر این انقلاب زمینی کردن آرمان الهی بوده است.
وی از قرآن و نماز جمعه به عنوان دستاوردهای مهم یاد کرد و اظهار داشت: امروز کشور ما فضای قرآنی و معنوی به خود گرفته به طوری که 400 سایت به صورت تخصصی در حوزه قرآن کار می کنند و به 60 کشور دنیا قاری اعزام می کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به قرآنی شدن فضای کشور، افزود: امروز قرآن در کشور ما به 130 زبان ترجمه شده و بر فراز جهان نوافشانی می کند و توحید و ولایت در کشور تجلی پیدا کرده است.
وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه و آغاز مراسم های فاطمه اول در استان، گفت: انقلاب اسلامی محمدی، علوی و فاطمی است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به ویژگی های بسیار حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگ مدافعی تمام قد از حرم و حریم ولایت و اهل بیت بود که در خط مقدم مبارزه کرد و با فریادهای رسا جامعه خواب آلود زمان را بیداری بخشید و بصیرت داد.
وی به نشست 11 تن از استانداران که روز گذشته انجام شد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: این اتفاق تجربه خوبی برای استان باشد و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان را رقم بزند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به معرفی معاون سیاسی امنیتی جدید استاندار از مسئولان خواست سنگ اندازی نکنند و با هم همکاری کنند تا استان رو به جلو پیش رود.
ط/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»