طرز تهیه تیرامیسو لیوانی یک ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان ها


تیرامیسو از جمله دسرهای ایتالیایی می باشد، که انواع مختلفی دارد، اما معمولا مواد پایه در تهیه آن خامه فرم داده شده، بیسکویت و قهوه غلیظ دم کشیده شده یا اسپرسو می باشد. در ادامه این بخش می توانید، با طرز تهیه تیرامیسو لیوانی آشنا شوید. دسر تیرامیسو انواع گوناگونی دارد، از جمله نمونه های پرطرفدار این دسر می توان به دسر تیرامیسو شکلاتی، تیرامیسو...

تیرامیسو از جمله دسرهای ایتالیایی می باشد، که انواع مختلفی دارد، اما معمولا مواد پایه در تهیه آن خامه فرم داده شده، بیسکویت و قهوه غلیظ دم کشیده شده یا اسپرسو می باشد. در ادامه این بخش می توانید، با طرز تهیه تیرامیسو لیوانی آشنا شوید.

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی یک ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان ها

دسر تیرامیسو انواع گوناگونی دارد، از جمله نمونه های پرطرفدار این دسر می توان به دسر تیرامیسو شکلاتی، تیرامیسو با پتی بور و تیرامیسو ساده اشاره کرد.

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

مواد مورد نیاز برای تهیه تیرامیسو لیوانی برای ۴ نفر عبارت است از:

خامه ترش/ یک دوم لیوان بیسکویت لیدی فینگر/ ۱۰ عدد پنیر خامه ای/ ۱۱۵ گرم قهوه غلیظ دم کشیده/ یک دوم لیوان وانیل/ یک قاشق چایخوری چیپس شکلات و پودر کاکائو/ مقداری برای تزیین

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی یک ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان ها

دستور تهیه تیرامیسو لیوانی:

پنیر خامه ای و خامه ترش را درون یک ظرف مناسب بریزید. سپس وانیل و شکر را نیز به آن بیافزاید و با استفاده از همزن برقی مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید، تا زمانی که خامه بسته شود و یا به اصطلاح فرم بگیرد، حال خامه فرم داده شده را داخل یخچال بگذارید.

در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو لیوانی باید ۵ عدد لیدی فینگر را خرد کنید و آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را داخل یک لیوان بریزید.

نکته: به جای بیسکویت لیدی فینگر می توانید، از بیسکویت های ساده نیز استفاده کنید.

در ادامه، داخل هر لیوان و روی بیسکویت های خرد شده باید، مقداری قهوه غلیظ دم کشیده(۱ قاشق غذاخوری) بریزید. سپس اجازه دهید تا قهوه به خوبی جذب بیسکویت گردد.

آنگاه خامه را از یخچال بیرون بیاورید و درون هر چهار لیوان، به میزان ۱ قاشق خامه بریزید.

پس از آن مابقی لیدی فینگرها را خرد کنید و مجددا به چهار قسمت تقسیم کنید و روی خامه داخل هر لیوان بریزید.

در مرحله آخر، باید مابقی خامه فرم داده شده را درون قیف قنادی بریزید و با آن سطح لیدی فینگرهای خرد شده را بپوشانید. بعد با استفاده از پودر کاکائو و چیپس شکلاتی می توانید ترامیسو آماده شده را تزیین نمایید.

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی یک ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان ها

ضمن سپاس از همراهیتان با طرز تهیه تیرامیسو لیوانی ، برای آشنایی با طرز تهیه قهوه اسپرسو و انواع قهوه می توانید، از مطالب قبلی آرگا در بخش آموزش آشپزی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو