72درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد


72درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 72 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان محقق شده است.

خیرالله رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز تصویب قانون شوراهای دانش آموزی افزود: در این مدت شوراهای آموزش و پرورش در مناطق 14 گانه ، 89 نشست برگزار کرده اند که این جلسات 583 مصوبه به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: تجهیز موزه فرهنگ و آموزش، توسعه و راه اندازی بزرگرترین اردوگاه فرهنگی و ورزشی دانش آموزی غرب کشور در یانس آباد، توسعه و تجهیز درمانگاه فرهنگیان به عنوان بزرگ ترین مجتمع درمانی غرب کشور، تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه با توجه به شرایط اقلیمی از جمله مهم ترین مصوبات این شورا در سال جاری بوده است.
رحمانی، همچنین سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی استان، ترغیب افراد متمکن و صاحبان صنایع به احداث فضاها و مراکز آموزشی، کمک به ترویج و گسترش فعالیت های آموزشی و پرورشی و توسعه کیفیت بخشی به مدارس هیات امنایی را نیز از دیگر مصوبات مهم این شوراها عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش، این هفته را فرصتی مناسب برای تبیین موضوع مشارکت و اهمیت این شوراها برای حل مشکلات و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش دانست.
رحمانی افزود: امروزه نه تنها متخصصان و اهل نظر بلکه مردم عادی هم به این نتیجه و باور رسیده اند که مسیر بهبود و پیشرفت جامعه از آموزش و پرورش می گذرد، از این رو در درجه اول باید با همفکری و مشورت شوراها در جهت تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت گام برداشت.
‌قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز‌ فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش در 26 دی ماه سال 72 به تصویب مجلس شورای اسلامی و در روز 29 دی ماه این سال به تایید شورای نگهبان رسید.
7388*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر