طلب قطعه سازان گلپایگان از مگاموتور پرداخت شود


طلب قطعه سازان گلپایگان از مگاموتور پرداخت شود

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: قطعه‌سازان 40 میلیارد تومان از مگاموتور طلبکار هستند و اگر خدایی ناکرده این موضوع تبدیل به یک مسئله امنیتی شود چه کسی پاسخ می دهد؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین یارمحمدیان در جلسه ای که با حضور تعدادی از صنعتگران و مسئولین شهرستان و وزیر صمت در شرکت خودرو سازی دیار خودرو برگزار شد، اظهار کرد: درباره مشکلات مختلف شهرستان 6 نامه به وزیر صمت داده‌ایم و وی نیز بر روی هر 6 نامه دستور داده اند، از وزیر می‌خواهم دستوراتی که داده‌اند عملیاتی شود. شهرستان گلپایگان با جمعیتی حدود 100 هزار نفر دارای 134 واحد صنعتی فعال ،14 معدن فعال و دارای اشتغال 6 هزار و 200 نفر در حوزه صنعت و 2 هزار و پانصد نفر در حوزه خودرو است. همچنین مجموع بیمه شدگان در شهرستان گلپایگان 18 هزار و 500 نفر است.

وی ادامه داد: پگاه گلپایگان، بهران موتور، دیار خودرو، پتروشیمی قائد بصیر، سردساز خودرو، پلیمر، گروه تک ستاره، نصیر ماشین و فنر سازی از صنایع فعال در این شهرستان هستند. بیش از 60 درصد قطعات موتور کشور در شهرستان گلپایگان تولید می شود.

فرماندار گلپایگان گفت: در پگاه گلپایگان بیش از 300 نفر مشغول به کار هستند و پتروشیمی این شهرستان نیز بیش از 350 نفر اشتغال مستقیم دارد. همچنین پلیمر گلپایگان در کشور بسیار معروف است و همه متقاضی خرید از این شرکت هستند.

یارمحمدیان اضافه کرد: اگر در شرکت سایپا پلوس 10 میلیارد تومان دیگر هزینه شود جلوی خروج سالانه 150 میلیارد تومان ارز از کشور گرفته می‌شود و واقعا عجیب است که چرا این اتفاق نیفتاده است.

وی یادآورشد: قسمتی از تولیدات شرکت زر فنر در تهران و قسمتی در گلپایگان انجام می‌شود، می‌تواند اتصالی صورت بگیرد و این دو مجموعه در گلپایگان مشغول به کار باشند. اگر این اتفاق رخ دهد 200 نفر اشتغالزایی خواهد شد. شهرستان گلپایگان ظرفیت تولید موتور سایپا و ایران خودرو را دارد. حال چه توجیهی دارد که قطعات به تهران برود، تبدیل به موتور شود و بعد به کاشان ارسال شود در حالیکه موتور می‌تواند در همین شهرستان تولید شود.

فرماندار شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: معتقدم مهم ترین مشکل شهرستان که دلم می خواهد وزیر صمت اکنون پشت تریبون به من پاسخ دهند این است که قطعه سازان این شهرستان 40 میلیارد تومان از مگاموتور طلبکار هستند، شخصا با مگاموتور تماس گرفتم و گفتم پول این شرکت‌ها را پرداخت کنید، می‌گویند سایپا و ایران خودرو پول ما را نداده‌اند.

حسین یارمحمدیان در همین باره خطاب به وزیر صمت افزود: خواهش می‌کنم اگر می‌توانید ظرف هفته آینده دستور دهید حداقل 50 درصد مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، اگر خدایی ناکرده این موضوع تبدیل به یک مسئله امنیتی شود چه کسی پاسخ می دهد؟ همچنین کارخانه دارها در این شهر بعد از 15 سال هنوز مشکل سند مالکیت دارند ضمن اینکه اکنون زمینی هم برای احداث کارخانه جدید در شهرستان نداریم.

مدیر یک شرکت قطعات خودرو: هنوز محصولاتمان را با قیمت ۱۳۹۳ به سایپا می‌فروشیم

مدیر شرکت مه پویان موتور گفت: هر کاری که قرار است برای صنعت انجام شود زودتر اتفاق بیفتد و به نوش داروی بعد از مرگ سهراب تبدیل نشود، چرا که دیگر توان ادامه این وضعیت با این شرایط نقدینگی را نداریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آناهیتا جهانگیری مدیر شرکت مه پویان موتور نیز در این جلسه‌ اظهار کرد: شرکت مه پویان موتور به عنوان یک شرکت تعمیر کننده قطعات خودرو مشغول به کار است. این شرکت از معدود کارخانه‌هایی است که طی 12 ماه گذشته با وجود بدهی سنواتی سنگینی که دارد حتی یک نفر تعدیل نیرو نداشته است.

وی ادامه داد: توانمان در ادامه راه دارد به پایان می رسد. امروز کالای خود را به سایپا به قیمت سال 93 عرضه می‌کنیم اما با این وجود بازهم قادر نیستیم مطالباتمان را دریافت کنیم. ضمن اینکه حقوق کارگر را به قیمت سال 93 پرداخت نمی‌کنیم.

مدیر شرکت مه پویان موتور گفت: مطالبات این شرکت دیر پرداخت می‌شود و دوماه پیش آن آب باریکه‌ای هم که می‌آمد قطع شد. توان ادامه این وضع برای بلندمدت را نخواهیم داشت. شرکتی هستیم که بعد از تبریز تنها خط پیستون دیزل ایران را داشتیم اما اکنون به دلیل نبود نقدینگی لازم برای تامین مواد اولیه یک سال است که این خط کار نمی‌کند و در حال حاضر تمام این محصول از هند و چین وارد می شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: نیازمند تسهیلاتی بلند مدت برای سرمایه در گردش هستیم. یکی از شرایط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات این است که چک برگشتی نداشته باشیم. من اگر چک برگشتی نداشتم وام را برای چه می‌خواستم؟ درخواست می‌کنم هر کاری که قرار است برای صنعت انجام شود زودتر اتفاق بیفتد و به نوش داروی بعد از مرگ سهراب تبدیل نشود، چون دیگر توان ادامه این وضعیت با این شرایط نقدینگی را نداریم.

ارزش افزوده کمر صنعتگران را شکسته

به گزارش خبرنگار ایسنا، مرتضی حسینی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت شهرستان گلپایگان هم اظهار کرد: با اندک کارخانه‌ای که در شهرستان داریم توانسته‌ایم محصولاتی که تولید می‌کنیم را به برند تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: سه شب قبل از صنعت گران برای حضور در جلسه‌ای در راستای جمع بندی جلسه امشب دعوت کردیم، ایکاش می توانستم فیلم آن شب را بگیرم، تمام آنها دلشکسته هستند. صنعتگری در گلپایگان هست که 80 سال سن دارد در آن جلسه اشک در چشمانش آمده بود و می‌گفت من کدام یک از کارگرانم را اخراج کنم‌ صنعت گل و بلبل نیست، تمام صنعت زیر 25 درصد تولید می‌کنند در حالی که اگر کمتر از 33 درصد باشد آن شرکت ضررده خواهد بود.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت شهرستان گلپایگان گفت: در تمام دنیا یک سوم از درآمد کارخانه‌ها مربوط به تغییر تکنولوژی است اما اینجا هر کارخانه‌ای را که راه اندازی کردیم با همان تکنولوژی قدیمی کار کرده‌ایم و به همین دلیل است که نمی‌توانیم با دنیا رقابت و محصول خود را ارائه کنیم.

حسینی افزود: مشکلات موجود به این دلیل است که دولت زیر ساخت‌های تولید را درست نکرده. نمی‌توانیم کالای خود را صادر کنیم و یا دستگاه و تکنولوژی وارد کنیم. اگر این جلسه به خاطر دیار خودرو تشکیل شده ما چیزی نمی‌گوییم اما اگر به خاطر صنعت شهرستان تشکیل شده است اجازه دهید حداقل دو تا از خواسته‌هایمان را بیان کنم.

وی یادآورشد: من اینجا چطور صحبت کنم که هم بتوانم نظر صنعتگران را بیان کنم و هم به گونه‌ای بیان کنم که شما ناراحت نشوید. مشکلات زیادی داریم، ده سال است که به صورت آزمایشی طرح ارزش افزوده را اجرا می‌کنند. یکی از مواردی که سبب شده کمر صنعتگران شکسته شود همین ارزش افزوده است. تقاضا این است که حداقل دو سال مالیات را به صنعتگران ببخشند. همچنین یکی دیگر از مشکلات این است که صنعتگران برای تهیه مواد اولیه دچار واسطه‌ها شده‌اند.

کمر قطعه سازان گلپایگان شکسته

نماینده گلپایگان وخوانسار از طلب 50 میلیارد تومانی قطعه سازان شهرستان گلپایگان از شرکت‌های خودرو سازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی بختیار نماینده گلپایگان وخوانسار هم در ادامه گفت: تمام صنعتگران گلپایگان از جمله لبنیات، پلیمر و آلیاژ آلومینیوم برند هستند. همچنین معتقدیم در گلپایگان مسائل زیست محیطی در اولویت است. به همین دلیل حاضر نیستیم صنایع آب بر آلاینده وارد شهرستان کنیم و سعی و تلاشمان بر این است که مسائل زیست محیطی را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه حدود 70 درصد قطعات موتور خودرو را در گلپایگان تولید می‌کنیم، ظرفیت مونتاژ موتور خودرو را دارا هستیم. اولین مطالبه‌ای که من در اول دوره نمایندگی‌ام از رئیس مجلس داشتم و وی نیز آن زمان دستور داد موضوع مونتاژ موتور بود. اما این کار با جدید در خودروسازهایمان جلو نرفت. باید مونتاژ موتور را در گلپایگان داشته باشیم و این از مطالبات جدی گلپایگان است.

نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: طلبی که امروز قطعه سازان دارند به 50 میلیارد تومان رسیده است و به دلیل پرداخت نکردن این مطالبات کمر قطعه سازها شکسته و ناخواسته مجبورند تعدیل نیرو داشته باشند. لذا خواهش ما این است که هرچه زودتر این مطالبات پرداخت شود.

بختیار افزود: تا 31 فروردین ماه سال آینده به شرکت خودرو سازی دیار خودرو در راستای استاندار سازی فرصت داده شده است در حالیکه این زمان حداقل نیازمند تمدید یکساله است تا این شرکت بتواند در زمینه استاندار سازی اقدام کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403