کمیسیون‌های مجلس این هفته میزبان 8 وزیر خواهند بود


این هفته 8 وزیر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسات کمیسیون‌های مجلس حضور خواهند یافت.

صراط:

کمیسیون‌های مجلس این هفته میزبان 8 وزیر خواهند بودکمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از ۲۹ دی تا ۳ بهمن ماه براساس دستور کار‌های مشخص موارد متعددی را بررسی خواهند کرد. در همین راستا این کمیسیون‌ها میزبان ۸ وزیر خواهند بود که وزرا یا برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها یا برای ارائه توضیحات مدنظر در این جلسات حاضر خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم روز یکشنبه (۳۰ دی ماه) طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها و طرح اصلاح موادی از قانون دیوان عدالت اداری و طرح مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی بررسی خواهند کرد. همچنین منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه ۱ بهمن برای پاسخ به سوال ۵ نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در همین روز برای پاسخ به سوال ۴ نماینده دیگر در این کمیسیون حاضر می‌شوند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم یکشنبه (۳۰ دی ماه) روابط اقتصادی ایران و سوریه را بررسی و مسائل مربوط به حوزه زاینده‌رود را با حضور اردکانیان و حجتی وزیران نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان ذی ربط در جلسه روز دوشنبه (۱ بهمن ماه) بررسی ویژه خواهند کرد.

در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی و توسعه نفت در روز یکشنبه (۳۰ دی ماه) بررسی شده و اردکانیان وزیر نیرو برای بررسی مسائل مربوط به آب‌های مرزی انتقال آب بین حوزه‌ای و همچنین پاسخ به سوال ۲ نماینده در این کمیسیون حاضر می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در روز یکشنبه (۳۰ دی ماه) در کمیسیون عمران حاضر خواهد شد. ضمن اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه در توزیع قیر رایگان بین شهرستان‌های مختلف برای احداث و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی و طرح مسکن مهر از ابتدا تاکنون از دستور کار‌های این کمیسیون است.

ضمن اینکه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز دوشنبه (۱ بهمن ماه) برای بررسی عملکرد این وزارتخانه و پاسخگویی به سوال ۲ نماینده و همچنین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه سه‌شنبه ۲ بهمن برای پاسخ به سوال ۶ نماینده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای بررسی نقش دیپلماسی اقتصادی در صدور خدمات فنی و مهندسی و رفع موانع جذب سرمایه خارجی در حوزه عمرانی حاضر خواهند شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در جلسه یکشنبه (۳۰ دی ماه) میهمان کمیسیون فرهنگی بوده و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را با اعضای این کمیسیون بررسی خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !