فالح: ریاض درصدد سرمایه گذاری های کلان در صنعت پتروشیمی روسیه است


فالح: ریاض درصدد سرمایه گذاری های کلان در صنعت پتروشیمی روسیه است

تهران-ایرنا- خالد فالح وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه ریاض می خواهد میلیاردها دلار در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری کند، گفت: ریاض در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری های کلان در صنعت پتروشیمی این کشور است.

فالح در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سعودی «الاخباریه» افزود: ما با رئیس صندوق سرمایه گذاری خصوصی روسیه درباره گسترش دامنه پروژه های سرمایه گذاری در روسیه در بخش هایی مختلف گفت و گو کردیم که آینده خوبی دارد. این سرمایه گذاری ها نه فقط صنعت گاز بلکه صنعت پتروشیمی را نیز شامل می شود.
این مقام سعودی تصریح کرد: عربستان در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در اقتصاد روسیه است و در مقابل روسیه نیز سرمایه گذاری مشابهی در اقتصاد سعودی خواهد داشت.
فالح چندی پیش ابراز امیدواری کرده بود که شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) روند انعقاد قرارداد ورود به طرح تولید گاز مایع در منطقه قطب شمال موسوم به 'آرکتیک اس پ گ ـ 2' را در سال 2019 به پایان برساند.
به گفته وزیر انرژی عربستان، این شرکت سعودی می تواند یکی از نقش آفرینان اصلی در بازار گاز مایع شود.
وی همچنین اعلام کرد که ریاض برای طرح های مربوط به گاز مایع در حال مذاکره با تعدادی از کشورها از جمله روسیه، آمریکا و استرالیا است.
از سوی دیگر، مسئولان نفتی آرامکو اکتبر گذشته (مهر/آبان) یادداشت تفاهمی را با مسئولان شرکت روسی 'گازپروم نفت' به عنوان چهارمین شرکت روسی در تولید نفت، امضا کردند که هدف از آن، افزایش همکاری ها در زمینه فن آوری، تحقیقات و آموزش در این حوزه است.
در همین حال امین حسن الناصر مدیرعامل شرکت آرامکو پیشتر گفته بود که عربستان و روسیه می توانند با همکاری در زمینه های مختلف از جمله فن آوری و تحقیقات در حوزه انرژی، آینده با ثبات تری در این حوزه رقم بزنند.
خاورم**9329**1586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد