زهره آشتیانی، دبیر فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در حال حاضر یک فراکسیون زنان و یک فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی وجود دارند که تنها نقش مشورتی داشته و ساختاری برای تصمیم گیری تصویب طرح و لوایح ندارند در واقع خروجی کار در نهایت در کمیسیون ها پیاده سازی می شود.

وی تصریح کرد: در مجلس پنجم کمیسیون زنان و خانواده فعال بود اما به دلیل نامعلوم در مجلس ششم منحل و فراکسیون های مرتبط جایگزین شدند بنابراین در مجلس فعلی با ریاست پروانه مافی رئیس فراکسیون خانواده، تشکیل دوباره کمیسیون زنان و خانواده در دستور کار قرار گرفت اما باز هم با مخالفت رو به رو شد.

آشتیانی ادامه داد: به دلیل تشدید چالش های حوزه خانواده، زنان و جوانان بر اساس گزارشات و آمارهای ارائه شده، دوباره پیشنهادمان را با هیئت رئیسه مجلس تحت عنوان تشکیل "کمیسیون ویژه خانواده، زنان و جوانان" مطرح کردیم، تا به صورت اختصاصی و متمرکز به موضوعات این 3 حوزه تا تعیین تکلیف شدن کمیسیون اصلی، بپردازیم.

وی بیان کرد: اما مقرر شد موضوعات درکمیسیون ویژه مسئله محور باشند، به طور مثال در حوزه خانواده : افزایش آمار طلاق، کاهش ازدواج، زنان سرپرست خانوار و ... ، در حوزه زنان نیز لایحه منع خشونت علیه زنان، مسائل حقوقی مرتبط با زنان مانند مهریه، حضانت فرزند و ... همچنین در بحث جوانان نیز ازدواج، اشتغال و ... مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دبیر فراکسیون زنان مجلس در پایان گفت: با توجه به آسیب های شناسایی شده و ضرورت رسیدگی به آنها، طرح کمیسیون ویژه را در صحن علنی مطرح کردیم که به رای نرسید چرا که تذکر داده شد تا نام این کمیسیون با فعالیت های آن مطابقت داشته باشد بنابراین بنا داریم با انتخاب نام ویژه آسیب های اجتماعی زنان، جوانان و خانواده دوباره آن را در دستور کار قرار دهیم.