به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره پیشرفت ورزش در چهاردهه پس از انقلاب اسلامی به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی کشور در بسیاری از زمینه ها جهش های بسیار مثبتی ایجاد شده و در ورزش ایران نیز بعد از انقلاب یک تحول اساسی به وجود آمده است.

وی افزود: در بخش ورزش همگانی خوشبختانه گام های مناسبی در سال های اخیر برداشته شده، بنده با توجه به سرکشی که از طرف کمیسیون به نقاط مختلف کشور داشته ام می توانم بگویم، رشد ورزش همگانی را به صورت کاملا ملموسی در سراسر کشور حس کردم. البته در چند سال اخیر نیز کار های بسیار خوبی در این معقوله انجام شده و نباید فراموش کنیم سرمایه گذاری در ورزش همگانی سرمایه گذاری برای سلامت جامعه است. جامعه سالم و با نشاط باعث می شود امید به زندگی بیشتر شود و با نگاهی به بحث کیفی می توان به این نتیجه رسید که ورزش همگانی در کشورمان به جایگاه خوبی رسیده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و همه ما باید در این راه تلاش کنیم.

عضو فراکسیون ورزش گفت: در بخش ورزش قهرمانی پیشرفت های ما بر کسی پوشیده نیست، در رشته های بومی که در دوران قبل از انقلاب هم دست آوردهایی داشتیم، پیشرفت قابل توجهی داشته ایم. افتخاراتی که ما در کشتی و وزنه برداری بعد از انقلاب داشتیم با قبل از آن قابل مقایسه نیست.

سعیدی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: در ورزش قهرمانی فقط در این دو رشته پیشرفت نداشتیم، نگاهی به بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نشان می دهد تا چه اندازه ما در ورزش های مختلف پیشرفت کرده ایم. بانوان با حجاب اسلامی هم اکنون الگویی هستند برای تمامی بانوان مسلمان در سراسر جهان چرا که دختر ایرانی نشان داده با رعایت حجاب اسلامی می توان در بالاترین سطح ورزش یعنی در المپیک هم مدال کسب کرد.

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: انصافا در 3-4 سال گذشته ما رشد هدفمند و جهت داری در ورزش داشته ایم و توانسته ایم نشان بدهیم در ورزش به خوبی برنامه ریزی کرده ایم و در این حوزه برنامه محور هستیم.