به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هادی طباطبایی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار تیم ملی کشورمان و عراق در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها دیدار ایران و عراق بسیار پربرخورد بود و بازی خشنی را از دو تیم شاهد بودیم. بازی درگیرانه باعث شد کمی از جذابیت‌های فوتبال کم شود.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق با خطاهایی که روی بازیکنان تیم ملی ایران انجام می‌دادند به دنبال این بودند تا سرعت بازی را کم کنند. بازیکنان عراق جناحین چپ و راست تیم ملی ایران را بستند و اجازه بازیسازی توسط هافبک‌های تیم گرفته شد، در نتیجه مهاجمان تیم ملی ایران صاحب موقعیت نشدند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه تیم‌ها در این جام به خوبی یکدیگر را آنالیز می‌کنند، اضافه کرد: تیم ملی کشورمان توسط کادرفنی عراق به خوبی آنالیز شد و بازی درگیرانه و خطاهای بسیار باعث شد تا از سرعت شاگردان کی‌روش کاسته شود. روی ضربه‌ای که بازیکن عراقی به سمت دروازه ایران شلیک کرد، بیرانوند توانست واکنش خوبی از خود نشان بدهد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره کیفیت جام ملت‌های آسیا 2019 گفت: هیجان جام ملت‌های آسیا از الان آغاز شد. تیم‌های ضعیف حذف شدند و تیم‌های باکیفیت باقی ماندند و این باعث افزایش هیجان جام ملت‌های آسیا می‌شود. تیم ملی کشورمان با بازی منطقی مقابل عراق نشان داد که خیز خوبی برای قهرمانی جام ملت‌های آسیا برداشته است و به آینده این تیم امیدوارم.