به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، دکتر پرویز اخوان مدیرعامل گروه صنعتی بارز درباره مشکلات پیش روی صنعت تایر گفت: مشکلات ناشی از تحریم و تأمین مواد اولیه اوضاع صنعت تایر را پیچیده کرده و تحریم باعث سخت شدن تامین مواد اولیه شده چون بیشتر مواد اولیه وارداتی است.

اخوان با بیان اینکه "تحریم‌ها را با تلاش جوانان ایرانی بی‌اثر می‌کنیم" ادامه داد: گروه صنعتی بارز تنها تولیدکننده تایر است که بزرگ‌ترین مرکز R D یا همان تحقیق و توسعه تایر را در ایران دارد که بالغ‌بر 130 نفر از دانشمندان جوان ما با مدارک عالیه دانشگاهی از بهترین دانشگاه‌های کشور در این مرکز مشغول به کار هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز افزود: ما حدود 15 سال پیش با شرکت کانتیننتال آلمان همکاری خود را استارت زدیم که بعد از آغاز تحریم‌ها این شرکت از ایران رفت اما خوشبختانه در این سال‌ها و با کمک جوانان دانشمندمان به مرحله‌ای رسیدیم که خودمان صاحب دانش فنی هستیم و به‌زودی صاحب تکنولوژی می‌شویم.

اخوان تاکید کرد: برای اولین بار در ایران مرکز نوآوری ایجاد کردیم و این مرکز تحقیقاتی با کمک متخصصین و دانشمندان جوان اتفاقات خوبی را رقم‌زده است. در 28 بهمن و در سالگرد تولد بارز خبرهای خوبی اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه "به دانش و تخصص جوانان ایران‌زمین اعتقاد دارم" اضافه کرد: با این مرکز تحقیق و توسعه هیچ دری به روی صنعت تایر ایران بسته نمی ماند. بارز تنها مرکز تست تایر را در ایران دارد و حتی انواع خودرو در آن تست می‌شود و این افتخار بارز است.

اخوان با بیان اینکه "نگاه بارز همیشه به آینده است" تصریح کرد: ما به تولیدات فعلی بسنده نمی کنیم و جوان‌گرایی را سرلوحه کارمان قراردادیم. مدیران گروه صنعتی بارز این توانمندی را دارند که بارز را به جایگاه‌های بسیار بالاتری برسانند.

وی افزود: مجموعه بارز امسال توانست تفاهم‌نامه‌ای را با بزرگ‌ترین اتحادیه لاستیک و پلاستیک از فرانسه امضا کند که نتیجه آن سفر مدیران این مجموعه بزرگ جهانی به ایران است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: همیشه کیفیت را سرلوحه کارمان قراردادیم و روند نزولی در برگشتی‌ها داریم. در عرض یک ماه اخیر نزدیک به نیم میلیون حلقه لاستیک در کشور توزیع کردیم و علیرغم همه مسائل و مشکلات موجود 10 درصد نسبت به سال گذشته هنوز جلوتریم و نگذاشتیم که تولید کاهش پیدا کند.

اخوان با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همه مردم و مسوولان است گفت: بارز اولین تولیدکننده تایرهای SUV است، سایزهای 16 به بالا را بارز تولید کرده و به‌زودی خط تولید تایر سبز را نیز رسماً افتتاح خواهیم کرد. تایر سبز همان‌طور که می‌دانید علاوه بر مواد اولیه موردنیازی که باید تهیه شود دستگاه‌ها و تجهیزات خودش را می‌طلبد که این تجهیزات در بارز کردستان موجود و ظرف یک ماه آینده با حضور معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استاندارد کشور این خط تولید رسماً افتتاح خواهد شد تا برای اولین بار لاستیک دوستدار محیط زیست در ایران با تلاش جوانان ایرانی تولید شود.

وی تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات با یاری خداوند و کمک مجموعه توانمند و جوانان بارز و عزیزانی که در گروه صنعتی بارز هستند به شما قول می‌دهم که در آینده خیلی نزدیک دستاوردهای بزرگ‌تری را معرفی کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در پایان تصریح کرد: برای اولین بار بارز توانست «ایمارک» را که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استاندارد روز اروپا در زمینه صنعت تایر است را کسب کند. در پنل رنو ما برای اولین بار گرید B فرانسه را گرفتیم.