استاندار اصفهان: دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود


استاندار اصفهان: دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بنابر این دستگاههای اجرایی و نهادها دستاوردها و خدمات خود طی 40 سال گذشته را برای مردم استان به خصوص نسل جوان تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: دهه فجر فرصتی را برای ما بوجود آورده است تا با شناسایی نقاط ضعف برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش و دستاوردهای نظام را برای مردم بیان کنیم.
وی اظهارداشت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده شود.
استاندار اصفهان تدبیر را آینده نگری دانست و افزود: برای ساختن آینده ای روشن باید تلاش و مردم را امیدوار کنیم و ارتباط نخبگان با دستگاههای اجرایی را تقویت نماییم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل نگرش های سیاسی تلاش های دولت را نادیده می گیرند، اظهارداشت: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و در موفقیت های نظام همه شریک هستند.
رضایی با بیان اینکه برای امیدوار کردن مردم به انقلاب و نظام سعی کنیم تعارض ها را کنار بگذاریم ، افزود: همدلی و برادری بین دستگاههای اجرایی و مردم باید بیش از پیش تقویت شود زیرا همانگونه که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند.
وی با اشاره به اینکه برای تسریع در امور جامعه و خدمت رسانی به مردم بروکراسی ( کاغذبازی ) را باید کنارگذاشت، ادامه داد: رئیس جمهوری نیز در نشست اخیر خود با استانداران بر این موضوع تاکید کرد زیرا مقررات و قانون هایی که وضع می شود برای پیشرفت کشور و بهبود معیشت مردم است بنابر این با سختگیری های بی مورد نباید بگونه ای رفتار کرد که قانون و مقررات مانع تحقق این هدف شود.
استاندار اصفهان بیان کرد: سیاست های دولت در ارتباط با تحریم ها، صداقت است و ما باید تلاش کنیم تا تحریم ها به فرصت تبدیل شود و توانایی های کشور افزایش یابد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در نشست روز گذشته خود با استانداران به مشکلات آب اشاره کرد و گفت: آب و منابع آبی مختص یک استان و منطقه نیست و حتی در برخی موارد مربوط به یک کشور هم نیست.
رضایی افزود: برای استفاده و مصرف بهینه از آب در استان، کمیته مصرف بهینه آب متشکل از جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و آب و فاضلاب اصفهان تشکیل خواهد شد تا در این زمینه سیاستگذاری های اصولی انجام شود.
وی به ممنوع شدن کشت گیاهان و محصولات کشاورزی آب بَر از جمله برنج در استان اصفهان از سوی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان موظف است در این زمینه برنامه ریزی کند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه زیرساخت های دولت الکترونیک در این استان فراهم شده است، فعال شدن دولت الکترونیک در این خطه را خواستار شد.
وی بااشاره به در پیش بودن سال نو بر برنامه ریزی دقیق برای تنظم بازار و فراهم کردن مواد مورد نیاز مردم در شب عید امسال تاکید کرد.
استاندار اصفهان در پایان این نشست درباره مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 120 طرح زیربنایی که در کارگروه زیربنایی استان تصویب شده بود در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید.
وی اضافه کرد: یک طرح آبخیز داری مربوط به منطقه باغ جا سمیرم که پیش از این به تصویب کمیته مربوطه رسیده بود نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
رضایی با اشاره به اینکه آشنایی مدیران استان با لایحه بودجه سال 98 که اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است از دیگر دستورات این جلسه بود و از مدیران خواسته شد تا چنانچه پیشنهادی نسبت به این لایحه دارند ارائه دهند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هدف ما از آشنایی مدیران با لایحه بودجه سال آینده این بود که بتوانند از بندها و تبصره های بودجه برای حل و فصل مشکلات استان استفاده کنند.
2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم