اختصاص اعتبار به طرح های توسعه جنوب و کمیته امداد در استان کرمان


اختصاص اعتبار به طرح های توسعه جنوب و کمیته امداد در استان کرمان

معاون رییس جمهور در سفر یکروزه به جنوب استان کرمان از اختصاص 686 میلیارد تومان به طرح های توسعه جنوب و 30 میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیمای مرکز کرمان، رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوباختصاص اعتبار به طرح های توسعه جنوب و کمیته امداد در استان کرمان استان در منوجان و در پایان سفر یکروزه به جنوب استان کرمان 27 دی با اعلام این خبر از دسته بندی مشکلات و نیازهای منطقه در قالب 16 طرح کلان خبر داد و اعتبار مورد نیاز آنها را 686 میلیارد تومان اعلام کرد.
نوبخت افزود: خود را موظف میدانم این طرحها را پیگیری و اجرایی کنیم و همه این موارد را از مصوبات این جلسه اعلام کرد.

وی در بحث استمهال بدهی های بانکی کشاورزان جنوب افزود: برای 2 هزار میلیارد تومان بانک مرکزی موافقت کرده و این رقم مختص کل کشور است و در عین حال قول پیگیری داد.
نوبخت ارتباط مستقیم با خدمتگذاران نظام را از مزایای این سفرها دانست.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات تحریم ها برای کشور افزود: تحریم ها از ابتدای امسال و اواخر سال گذشته، مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است و امکان صادرات نفت ما به شدت کم شده است.
وی افزود: در صادرات نفتی که 46 تا 47 میلیارد دلار در برنامه ما پیش بینی شده بود 2 میلیون و 410 هزار بشکه بود ولی این رقم به شدت کاهش یافته است.
نوبخت با اشاره به این که ما در بین کشورهای صادر کننده نفت بهترین وضعیت را داریم اظهار داشت: اگر هم مطرح شده که صادرکنندگان ارز را از طریق سامانه نیما وارد چرخه اقتصادی کنند برای کمک به اقتصاد کشور در این شرایط بحرانی هست.
در ادامه همچنین مدیرکل برنامه و بودجه استان نیز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوب استان هم گفت: بهبود زیر ساختهای برق، راه، فرودگاه، گاز، راههای روستایی و آب آشامیدنی روستایی نیز نیازمند اعتبارات جدید و تکمیلی میباشد.
رودری خواستار حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به متوسط شاخص استان و بیش از 6 هزار میلیارد تومان برای رسیدن به شاخص متوسط کشوری شد و همچنین تخصیص 10درصدی اعتبارات جنوب استان به میزان 147و نیم میلیارد تومان را خواستار شد.
مدیرکل برنامه و بودجه استان خاطرنشان کرد: 24.3 درصد جمعیت استان در جنوب و اکثرا روستا نشینند و نرخ شهرنشینی کمتر از 38 درصد است.
رودری جمعیت منطقه را جمعیتی جوان توصیف کرد و افزود: در بحث مشکلات منطقه ای 25 درصد کل ریزگردهای کشور در منطقه جازموریان است و حل این مسئله بودجه خاصی می طلبد.
وی همچنین با اشاره به خشکسالیهای پیاپی خواستار تخصیص سالانه 10 میلیارد تومان به این منطقه شد.
رودری همچنین گفت: 2 هزار و 744 کلاس درس سیستم گرمایشی غیر استاندارد در استان وجود دارد که نیازمند اعتبارات جدید برای جایگزینی سیستم استاندارد هستیم.
رییس محیط زیست استان کرمان نیز در این نشست وضعیت تالاب جازموریان را به وسعت 69 هزار و 600 کیلومتر بیان کرد و گفت: 2 سوم این وسعت در استان کرمان قرار دارد.
خانم شاکری با اشاره به اینکه 25 درصد گردوخاک منطقه از این تالاب است خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح احیا ی منطقه جازموریان شد.
وی اعتبار اولیه مورد نیاز برای اجرای طرح را یک و نیم میلیارد تومان اعلام کرد.
حجت الاسلام رضوانی نژاد امام جمعه نیز خواستار بهبود اوضاع معیشتی مردم و همچنین برنامه ریزی برای حل مشکلات عمرانی منطقه شد.
دکتر حمزه نماینده 5 شهرستان جنوبی مشکلات فضای آموزشی را یکی از مشکلات بیان کرد و یادآور شد: 337 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی و 390 مدرسه فاقد حصار هستند .
وی خاطرنشان کرد: محرومیت از آب، برق و تغذیه مناسب در مدارس منطقه از دیگر مشکلات حوزه آموزش و پرورش است.
حمزه ضمن اشاره به کمبود فضای ورزشی و مشکلات تامین آب آشامیدنی و توزیع برق، بدهی 50 میلیارد تومانی ادارات جهاد کشاورزی به پیمانکاران مجری طرحهای آبیاری قطره ای را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی و مانعی بزرگ برای توسعه شیوه های نوین آبیاری دانست.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار احیای بودجه مستقل جنوب کرمان،اجرای طرح های مدون آبرسانی به شهرهای جنوبی ،استقرار باقیمانده ادارات کل و یا نمایندگی ها در منطقه شد.
یحیی کمالی پور همچنین خواستار اجرای طرح یکپارچه سازی آمایش سرزمینی ،تسریع در اجرا و تخصیص بودجه راه آهن منطقه ،توجه ویژه به مشکلات بانوان ،تدوین طرح های فاضلاب در مناطق مختلف جنوب و ساماندهی گلزار و قبور مطهر شهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا