نشست اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد


نشست اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: شبکه سازی، مجازی کردن خدمات، تربیت سازی و آموزش کلیدی ترین راه توسعه گردشگری زیارت در مشهد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، عضو تشخیص مصلحت نظام در پنجمین نشست اجلاس میزبانی ایرانینشست اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد اسلامی در مشهد گفت: چشم انداز مشهد از دیگر شهرها متفاوت است و باید با دید اصولی، حمایت بخش خصوصی و مردم به آن نگاه کرد.

علی آقا محمدی با تاکید بر فعال شدن استارت آپهای گردشگری زیارت در این شهر افزود: تنها شهری که در جهان اسلام قابلیت مرکزیت در این جهان را دارد مشهد است از این رو باید در هر برنامه و طرحی مشهد را به عنوان شهر جهانی ببینیم.

وی افزود: شهرهای مشهد، شیراز و قم به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی باید یکپارچه شود تا هر زائری که به یکی از این شهرها سفر می کند زمینه حضور در دو شهر زیارتی دیگر برایش فراهم باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام در این نشست همچنین از طرح ساعت صحبت کرد و گفت: در این طرح گردشگران کشورهای سوریه، ایران، عراق و ترکیه با یک ویزا می توانند در این 4 کشور مسافرت کنند.

آقا محمدی افزود: آمایش سرزمینی در 9 منطقه برای توسعه اقتصادی در کشور و فعالیت در کشورهای همسایه شکل گرفته وسه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هم با وظیفه اداره مدیریت در منطقه خراسان بزرگ گذشته تقسیم بندی شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: مشهد به لحاظ تمدن سازی شهر ویژه محسوب می شود و هویت ایرانی از این سرزمین توسعه پیدا کرده است.

امیرحسین قاضی زاده با بیان این که این سرزمین 450 شخصیت تمدن ساز دارد افزود: دراین نشست باید تمدن سازی شود و نقش مشهد در این زمینه را به جهان معرفی کنیم.

پنجمین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی با رویکرد ترویج فرهنگ میزبانی از زائر با حضور 200 نفر از فعالان صنعت گردشگری و مدیران اجرایی استان در برج سپید مشهد برگزارشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار