یک عضو ارشد طالبان در پاکستان بازداشت شد


یک عضو ارشد طالبان در پاکستان بازداشت شد

منابع آگاه طالبان اعلام کردند پاکستان یک عضو ارشد این گروه را در تلاشی برای فشار آوردن بر این گروه در خلال گفتگوها با آمریکا بازداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع آگاه طالبان اعلام کردند پاکستان یک عضو ارشد این گروه را در تلاشی برای فشار آوردن بر این گروه در خلال گفتگوها با آمریکا بازداشت کرده است.

«حافظ محب الله» که در زمان حکومت طالبان بر افغانستان تا پیش از سال ۲۰۰۱ وزیر امور دینی بود در شهر پیشاور تحت بازداشت قرار گرفته است.

آمریکا مکررا از پاکستان خواسته اجازه ندهد طالبان از خاک این کشور به عنوان یک "پناهگاه امن" استفاده کند.

بنابر این گزارش، این بازداشت درحالی صورت می‌گیرد که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا در امور آشتی ملی افغانستان قرار است به زودی از پاکستان بازدید کند. خلیلزاد اخیرا رشته ملاقات هایی با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر و امارات متحده عربی داشته است.

آمریکا از پاکستان می خواهد طالبان را به رسیدن به توافقی در افغانستان ترغیب کند تا مناقشه ۱۷ ساله این کشور بعد از سقوط طالبان به پایان برسد.

مقام های پاکستانی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

منابع آگاه طالبان می گویند که حافظ محب الله چند سال بود که در پیشاور زندگی می کرد.

دو مقام بلندپایه طالبان که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که هدف از این دستگیری اعمال فشار بر طالبان برای دیدار با زلمی خلیلزاد در طول هفته جاری در پاکستان، یا مهم تر از آن موافقت با دیدار با نمایندگان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بوده است.

به نوشته بی بی سی، طالبان تاکنون از برگزاری دیدارهای مستقیم با مقام های افغان خودداری کرده است، دولتی که "دست نشانده" آمریکا می داند.

/انتهای پیام/

یک عضو ارشد طالبان در پاکستان بازداشت شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا