تل آویو تحویل کمک قطر را مشروط به توقف راهپیمایی غزه کرد


تل آویو تحویل کمک قطر را مشروط به توقف راهپیمایی غزه کرد

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد، در صورتی اجازه ورود سومین بسته مالی قطر به نوار غزه را می دهد که فلسطینی ها به راهپیمایی بزرگ بازگشت خاتمه بدهند.

به گزارش پایگاه خبری «عرب 48» به نقل از رسانه های صهیونیستی، قرار است تل آویو ورود سومین بسته مالی قطر به غزه برای سومین ماه متوالی را اوایل هفته آینده را بررسی کند.
براساس گزارش رسانه های صهیونیست، رژیم تل آویو شرط کرده است که اگر آرامش در طول نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی برقرار نشود، اجازه ورود سومین کمک مالی به میزان 15 میلیون دلاری دوحه را به این باریکه نخواهد داد.
راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین ) جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.
در چهل و دو بار برگزاری راه پیمایی بزرگ بازگشت، مجموعا بیش از دو هزار و 400 فلسطینی شهید و بیش از 25 هزار تن دیگر به دست ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند.
مشروط کردن ورود کمک های مالی قطر به نوار غزه در حالی است که هیات عالی برگزارکننده راهپیمایی بزرگ بازگشت و شکستن محاصره و گروه های مقاومت فلسطین بر ادامه راهپیمایی ها تاکید و خاطرنشان کردند، آنها به تهدید اسرائیلی ها توجهی نخواهند کرد.
«محمد العمادی» سفیر قطر در نوار غزه در ماه های دسامبر (آذرماه) و ژانویه (دی ماه) گذشته ماهانه 15 میلیون دلار به صورت نقدی را از طریق گذرگاه «ایزر» در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه به این باریکه منتقل کرده است.
کمک های مالی قطر به نوار غزه شامل شش مرحله می شود که قرار بود از ماه دسامبر گذشته به صورت ماهانه به این باریکه انتقال یابد.
این کمک ها شامل 15 میلیون دلار به صورت کمک های نقدی ماهانه برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی و 10 میلیون دلار دیگر نیز برای خرید گازوئیل جهت تامین سوخت نیروگاه های تولید برق است.
در همین حال، برخی منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند که ارائه برخی خدمات در بیمارستان و مراکز بهداشتی«بیت حانون» در نوار غزه به علت کمبود سوخت متوقف شده است.
مردم فلسطین در نوار غزه به قطعی برق روزانه عادت کرده اند، به گونه ای که به صورت میانگین هر خانوار در این منطقه روزانه تنها 2 ساعت از شبانه روز از برق برخوردار است.
رژیم صهونیستی بیش از 11 سال است که غزه را در محاصره قرار داده و رفت و آمدها و ورود و خروج کالا را با محدودیت و ممنوعیت روبرو کرده است.
شبس**9363**1859

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد