هیات های نظامی تل آویو ومسکو درباره سوریه گفت وگو کرند


هیات های نظامی تل آویو ومسکو درباره سوریه گفت وگو کرند

تهران - ایرنا - ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در صفحه توئیتری خود اعلام کرد، دیدارهیات های نظامی این رژیم و روسیه برای یافتن سازوکار جلوگیری از برخورد نیروهای دو طرف در سوریه پایان یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفا فلسطین، ارتش صهیونیستی به زمان و مکان این دیدارها اشاره ای نکرده، اما به احتمال زیاد این ملاقات ها در سرزمین های اشغالی صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص ایجاد سازوکارمناسب برای جلوگیری از برخورد نیروهای تل آویو و مسکو در شمال اسرائیل، فعالیت های رژیم صهیونیستی علیه نیروهای ایران در سوریه و تجهیز حزب الله از سوی تهران با یکدیگر رایزنی کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که دو طرف بر ادامه فعالیت های مشترک به توافق رسیدند.
روابط مسکو – تل آویو مهرماه گذشته و پس از آن رو به تیرگی گذاشت که روسیه، رژیم صهیونیستی را مسئول سقوط هواپیمای ایلوشین 20 (ایل20) در سوریه معرفی کرد.
روسیه در آن زمان خبر داد، خلبان های اسرائیلی از هواپیمای ایل20 روسی به عنوان سپر هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.
در جریان سقوط هواپیمای ایل 20 روسیه، 15 نظامی روسی جان باختند.
مسکو همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک از سوی اسرائیل، به اشتباه جنگنده ایل 20 روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه در حال پرواز بوده، هدف قرار داده است.
پس از این ماجرا روسیه از استقرار سامانه پدافند دفاعی اس300 در سوریه خبر داد، اقدامی که خشم مقام های صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را برانگیخت.
شبس**9363**1613

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟