مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه  پنجشنبه تا صبح  جمعه

تهران – ایرنا- وزیرراه:700 کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می شود، رییس مجلس ایرلند: از توسعه همکاری ها با ایران حمایت می کنیم، اتحادیه اروپا : جنگ اسفبار یمن را پایان دهید وابوالغیط بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد از مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
بوشهر- وزیر راه و شهرسازی گفت: تا اواسط بهار سال 98 و یا در نهایت پایان این فصل 700 کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می شود.
شیراز- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی گفت: با هدف ساماندهی و ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری، برای نخستین بار، آیین نامه ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر تهیه و تدوین شده است تا از این طریق فضای اشتغال در این عرصه رونق بیشتری یابد.
لندن – «حسین سالار آملی» قائم ‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل از همکاری‌ های ایران و اتحادیه اروپا در پروژه‌های مهم علمی و فناوری خبر داد.
تهران- گمرک ایران در بخشنامه ای اعلام کرد: گمرکات اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد تجاری– صنعتی و ویژۀ اقتصادی فعلا خودداری کنند.
اخبار خارجی
*********
تهران- تارنمای سرویس اقدام خارجی اروپا گزارش داد، هیاتی از نمایندگان اتحادیه اروپا با مشاهده وضعیت اسفبار عدن و حجم جنایت ها علیه مردم غیرمسلح یمنی خواستار پایان یافتن خونریزی ها در این کشور شد.
مادرید- هیات اعزامی تهران و مقامات کوبا پس از نشست هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی، علمی و فنی دو جانبه در هاوانا ، اسناد همکاری در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، ورزشی و بهداشتی امضا کردند.
تهران- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ در ادامه اختلافات کاخ سفید با دموکرات های مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ به نانسی پلونسی اعلام کرد که با توجه به تعطیلی دولت، به وی اجازه استفاده از هواپیمای دولتی برای سفرهای خارجی را نخواهد داد و این سفرها به تعویق می افتد.
لندن – «شان او فاریل» رئیس مجلس ایرلند روز پنجشنبه در دیدار «مسعود اسلامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین گفت که از توسعه همکاری ها و مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف حمایت می کنیم.
تهران- «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه که برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت بسر می برد، بار دیگر درباره بازگشت دوباره سوریه به این اتحادیه گفت: در صورت موافقت تمامی کشورهای عربی با این موضوع، ما فوراً این درخواست را اجرا می کنیم.
تهران - شیخ 'نعیم قاسم' معاون دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب با رهبران جنبش فتح در بیروت دیدار کرد و دو طرف به مقابله با طرح آمریکایی ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» تأکید کردند.
نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا با اعتراف به توانایی های موشکی و ماهواره ایران گفت: اگر ماهواره آنها با موفقیت در مدار قرار می گرفت اطلاعات زیادی به آنها می داد و توانایی های آنها افزایش می یافت.
تهران - «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پنجشنبه شب در واکنش به تیراندازی به کاروان رئیس ناظران بین المللی بر روند آتش بس در الحدیده این کشور گفت: تیم ناظر حقوق بشر سازمان ملل جانبدارانه عملا می کند.
تهران- امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که داعش هنوز در سوریه کاملا شکست نخورده و سربازان ما در این کشور باقی خواهند ماند.
شبس**1613

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر