دژاگه: مسیر ما برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا راحت نیست/ حریفان دعا می‌کنند اتفاق‌های بدی برای ایران بیفتد


دژاگه: مسیر ما برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا راحت نیست/ حریفان دعا می‌کنند اتفاق‌های بدی برای ایران بیفتد

هر تیمی به مراحل حذفی رسیده توانا‌هایی دارد که موفق شده است به این مرحله بیاید و مسیر ما برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا راحت نیست

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با کسب پیروزی مقابل یمن و ویتنام و همچنین تساوی برابر عراق به عنوان صدرنشنین گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود و اکنون باید در این مرحله به مصاف عمان برود.

در این میان با توجه به توقعی که همگان از تیم ملی برای کسب قهرمانی جام ملت‌ها دارند نقش بازیکنان باتجربه‌ای مانند اشکان دژاگه پررنگ‌تر می‌شود. دژاگه که در ۳ بازی تیم ملی در مرحله گروهی بار دیگر ثابت کرد به همان بازیکن جنگنده و خلاق خط هافبک تیم ملی تبدیل شده است و به عنوان کاپیتان می‌تواند رابط خوبی بین سرمربی و بازیکنان در زمین باشد در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت تیم ملی صحبت کرد.

دژاگه: مسیر ما برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا راحت نیست/ حریفان دعا می‌کنند اتفاق‌های بدی برای ایران بیفتد

در زیر مشروح این گفتگو را می‌خوانید.

تیم ملی ایران با صدرنشینی در گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف عمان برود. پیش بینی ات از وضعیت این تیم در ادامه مسیرش در این رقابت‌ها چیست؟

پیش از شروع تورنمنت هدف تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی صدرنشینی در گروه بود و خدا را شکر توانستیم این کار را انجام بدهیم. این موضوع خیلی برای ما مهم بود و اکنون سه روز برای دیدار مرحله یک هشتم نهایی زمان داریم. در بازی با عمان هم باید مانند ۳ بازی خود در مرحله گروهی، از همان دقیقه اول برای برد به میدان برویم.

به نظر می‌رسد با صدرنشینی ایران در مرحله گروهی مسیر تیم ما برای صعود به فینال مسابقات هموارتر شد. درباره این موضوع چه نظری دارید؟

نمی‌توانم بگویم حالا که ما مقابل عمان قرار گرفته ایم مسیرمان راحت‌تر شده است. هر تیمی به مراحل حذفی رسیده تواناهایی دارد که موفق شده است به این مرحله بیاید. هر تیمی مقابل ایران قرار بگیرد سعی می‌کند با جنگیدن کار را برایمان سخت کند. با این وجود ما هم باید صبر داشته باشیم و تنها به خودمان و بازی‌هایی که پیش رو داریم فکر کنیم. نباید استرس بگیریم و باید با همین قدرت به کارمان ادامه بدهیم.

دژاگه: مسیر ما برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا راحت نیست/ حریفان دعا می‌کنند اتفاق‌های بدی برای ایران بیفتد

به نظر می‌رسد تیم‌هایی مانند عمان و عراق برای بازی با ایران سراغ جنگ‌های روانی می‌روند. راهکارتان برای خنثی کردن این حربه حریفان چیست؟

۱۰۰ درصد بسیاری از تیم‌ها دعا می‌کنند برای ما اتفاق‌های بدی بیفتد، اما نباید به این مسائل فکر کنیم و باید حواسمان به فوتبال خودمان باشد. باور کنید اگر این کار را انجام بدهیم هیچ تیمی حریف ایران نمی‌شود.

پیش از بازی با عراق گفته بودی همچنان با دیدن صحنه گل رضا قوچان نژاد به این تیم در سال ۲۰۱۵ مو‌های بدنت سیخ می‌شود، اما به نظر می‌رسد با تساوی در دیدار اخیر ایران و عراق ما نتوانستیم از عراقی‌ها انتقام آن شکست تلخ را بگیریم. درباره این موضوع هم صحبت می‌کنی؟

باز هم می‌گویم از تماشای بازی چهار سال پیش ایران و عراق دردم می‌گیرد، اما فوتبال همین است و اگر همیشه بخواهیم به اتفاق‌های تلخش فکر کنیم نمی‌توانیم زندگی مان را ادامه بدهیم. خوشبختانه در بازی اخیرمان هم فشار خاصی روی تیم ملی ایران وجود نداشت و بیشتر فشار بازی روی عراقی‌ها بود چراکه آن‌ها برای صدرنشینی باید برنده این بازی می‌شدند. نشان دادیم در بازی‌های حساسی مانند دیدار با عراق می‌توانیم ریلکس باشیم و جریان بازی را کنترل کنیم.

با توجه به نتایج تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا همه از این تیم توقع قهرمانی دارند. آیا شرایط این تیم در حال حاضر در حد یک مدعی قهرمانی است؟

درباره شرایطمان زیاد حرف زده ایم و الان دیگر وقت صحبت درباره این مسائل نیست. اکنون در کوران مسابقات هستیم و به جای تمرکز روی سایر مسائل فقط باید به بازی هایمان فکر کنیم.

بیشتر بخوانید:

بیرانوند: بازی خوبی را انجام دادیم/ به مردم ایران بابت صعود به عنوان تیم نخست تبریک می گویم

بازتاب درخشش علیرضا بیرانوند در رسانه عراقی

طارق همام:برای استقلال و تیم ملی ایران خوشحالم

طارمی: هدف ما انتقام گرفتن از عراق نبود/ تمام تیم‌ها باید از بازی با ایران بترسند

انتهای پیام/

اظهارات دژاگه درباره تیم ملی فوتبال ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا