فروش 100 هزار گوشی تنها در کمتر از 9 دقیقه


موبنا – گوشی‌های هوشمند ردمی که یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت نوظهور شیائومی به شمار می‌رود، در نخستین فروش گوشی ردمی نوت 7 توانست تنها در عرض مدت 9 دقیقه حدود 100 هزار دستگاه گوشی هوشمند ردمی نوت 7 را به فروش برساند. چند روز پیش بود که مدیرعامل برند ردمی اعلام کرده بود که گوشی هوشمند ردمی نوت 7 تا پایان ماه ژانویه 2019 میلادی بالغ بر یک میلیون...

موبنا – گوشی‌های هوشمند ردمی که یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت نوظهور شیائومی به شمار می‌رود، در نخستین فروش گوشی ردمی نوت ۷ توانست تنها در عرض مدت ۹ دقیقه حدود ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند ردمی نوت ۷ را به فروش برساند.

چند روز پیش بود که مدیرعامل برند ردمی اعلام کرده بود که گوشی هوشمند ردمی نوت ۷ تا پایان ماه ژانویه ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر یک میلیون دستگاه را به فروش خواهد رساند. حالا امروز این محصول در نخستین روز از فروش خود، رکورد بی سابقه ۱۰۰ هزار دستگاه نوت ۷ ردمی را تنها در هشت دقیقه و ۳۶ ثانیه به ثبت برساند.

بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، قیمت این محصول که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در سه رنگ آبی، مشکی و یک رنگ جدید طلایی رنگ عرضه شده، ۱۵۰ تا ۲۱۰ دلار است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی موبایل بر این باورند که تنش های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا یکی از عوامل و مولفه‌های اصلی و محوری کاهش تولید آیفون و افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند چینی است. چندی پیش اخبار و گزارش‌های متعددی منتشر شده بود که نشان می‌داد بسیاری از شرکت های چینی از کارمندان و کارکنان خود درخواست کرده بودند که از گوشی‌های آیفون استفاده و خریداری نکنند و با تحریم و بایکوت شرکت آمریکایی اپل، ضربه بزرگی به این غول تکنولوژی زده و آن را متحمل ضرر و زیان های بزرگی کنند.

فروش 100 هزار گوشی تنها در کمتر از 9 دقیقه

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند. بعد از بالا گرفتن تب و تاب تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا و تلاش مقامات دولتی ایالات متحده برای تخریب چهره هواوی بعنوان غول تکنولوژی چینی که دومین تولیدکننده موبایل و یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در جهان نیز محسوب می شود، موضوع دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام تلاش و همکاری در دور زدن تحریم‌های امریکا علیه کشورهایی نظیر ایران، آتش این مشکلات را شعله ور تر کرد، به گونه‌ای که شرکت هواوی در کنار سایر شرکت های چینی در یک اقدام تلافی جویانه تصمیم گرفتند انتقام خود را از دولت آمریکا بگیرد.

البته عوامل دیگری نیز همچون قیمت بالای محصولات اپل و نبود امکانات و قابلیت های منحصر بفرد در کاهش فروش گوشی های آیفون و در مقابل آن، افزایش تقاضا برای گوشی های چینی همچون شیائومی، ردمی و هواوی که علاوه بر داشتن قابلیت های منحصر بفرد از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند، تاثیرگذار بوده‌اند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت