نشست کتابخوان بهارستان ویژه نمایندگان مجلس در مشهد برگزار شد


نشست کتابخوان بهارستان ویژه نمایندگان مجلس در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- نشست کتاب خوان بهارستان با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این نشست گفت: از نمایندگان مجلس توقع و انتظار داریم در حوزه بودجه نهاد کتابخانه های عمومی عنایت ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم کتابخانه مرکزی مشهد در دهه فجر امسال بهره برداری شود.
وی هدف از برگزاری نشست های کتابخوان را نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در سطوح مختلف جامعه ذکر کرد.

* فضای کتابخوانی نگران کننده است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: فضای نگران کننده ای در حوزه کتابخوانی وجود دارد که باید برای مدیریت این مشکل تلاش کرد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: سرانه مطالعه در کشور ناچیز است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: در شهر مشهد به عنوان شهر مذهبی اگر کتابخانه های خصوصی را کنار بگذارید، سطح استفاده از کتاب و فضای مورد بهره برداری در مشهد از دیگر نقاط کشور پایین تر است.
وی مطالعه کتاب 'فتنه تقلب' را توصیه کرد و گفت: این کتاب طی یک ماه به چاپ سوم رسیده و توانسته است بخشی از مسائل مورد غفلت را به مخاطب ارائه کند.

* سرانه مطالعه مناسب نیست
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سرانه مطالعه در کشور ناچیز است.
سعید باستانی افزود: کتاب 'فضیلت های فراموش شده ' کتاب ارزشمندی است و کتاب اصلی دیگر نیز 'بیست تغییر بزرگ جهان در سال 2050' است که مطالعه آن را توصیه می کنم.
نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به دامنه وسیع نوشتاری، انتخاب یک کتاب برای مطالعه ساده نیست و معرفی کتاب یک کار کلیدی است.
بهروز بنیادی با بیان اینکه نباید از کتابخوانی غفلت کرد افزود: کتاب 'بادبادک باز' با محتوای مسائل افغانستان و حضور طالبان در این منطقه از جمله کتب ارزنده است.

*قدردان نظام و دولت هستیم
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در چهلمین سال انقلاب قدردان نظام و دولت ها هستیم و همه دولت ها باید کار کنند.
حمید بنایی افزود: در حوزه های مختلف ظرفیت های بسیار وجود دارد که امیدواریم با همت استاندار خراسان رضوی بتوان این ظرفیت ها را به همه نشان داد.
وی با معرفی کتاب 'بهلول شگفتی روزگار' اظهار داشت: قسمت هایی از متن کتاب به بیان خاطرات شیخ بهلول گنابادی از جمله حرکت پیاده وی به مکه و انجام فرایض حج و خاطراتی از زندگی بهلول در قبل از انقلاب پرداخته است.

* معرفی گفتمان انقلاب
نماینده سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در راستای رسالت حفظ نظام باید به معرفی گفتمان انقلابی بپردازیم.
حسین مقصودی افزود: کسانی که می خواهند انقلاب را معرفی کنند آشنایی کامل با انقلاب ندارند و حدود 70 درصد جمعیت هشتاد میلیونی امروز ایران قبل از انقلاب را ندیده اند و معرفی کنندگان انقلاب سلائق جامعه را نمی دانند.
وی اظهار داشت: گفتمان انقلاب را باید معرفی و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
مقصودی ضمن معرفی کتاب 'هشت میلمیتر از انقلاب' افزود: این کتاب مجموعه ای از خاطرات قبل از بهمن 57 در سبزوار و تاریخ شفاهی سبزوار است.
جلیل رحیمی نماینده مردم شهرستان های تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با معرفی کتاب 'بر تبعید' اظهار کرد: این کتاب با محتوای خاطرات 285 روز رهبر معظم انقلاب در جیرفت از کتب ارزشمند است.
207 کتابخانه عمومی در استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارد که از این تعداد 123 کتابخانه نهادی، 80 کتابخانه مشارکتی و 40 کتابخانه مستقل است.
7505/ 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید