نخستین همایش تصویربرداری استخوان و ماهیچه در مشهد برگزار شد


نخستین همایش تصویربرداری استخوان و ماهیچه در مشهد برگزار شد

مشهد - ایرنا - نخستین همایش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه (موسکولواسکلتال) روز پنجشنبه با حضور 160 نفر از رادیولوژیست های شرق کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی و دبیر این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش 2 روزه متخصصان رادیولوژی از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی حضور دارند.
دکتر علی اکبر بهرامی فر افزود: جدیدترین و پیشرفته ترین روشهای آموزشی فوق تخصصی سونوگرافی اندام و ماهیچه ها در این همایش توسط متبحرترین استادان این رشته در کشور به صورت تئوری و عملی ارائه می شود.
وی اظهار داشت: تصویربرداری از استخوان و ماهیچه برای تشخیص آسیب های مربوط به بیماریهای ناشی از تغییرات آرتروز و دردهای عضلانی کاربرد دارد که با هزینه کمتر انجام می شود و در بیشتر مواقع نتیجه بهتری از ام.آر.آی دارد و قابلیت انجام در همه شهرستان ها را دارا می باشد.
وی گفت: روش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه که حدود 15 سال است در دنیا نهادینه شده را می توان با استفاده از دستگاههای سونوگرافی پیشرفته انجام داد و هم اکنون یک سوم دستگاههای سونوگرافی موجود در مشهد قابلیت این کار را دارند.
همایش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه (موسکولواسکلتال) که به همت انجمن رادیولوژی خراسان رضوی و با همکاری انجمن رادیولوژی ایران برگزار شده است فردا به کار خود پایان می دهد.
3027 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا