نخستین همایش تصویربرداری استخوان و ماهیچه در مشهد برگزار شد


نخستین همایش تصویربرداری استخوان و ماهیچه در مشهد برگزار شد

مشهد - ایرنا - نخستین همایش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه (موسکولواسکلتال) روز پنجشنبه با حضور 160 نفر از رادیولوژیست های شرق کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،رئیس انجمن رادیولوژی خراسان رضوی و دبیر این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش 2 روزه متخصصان رادیولوژی از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی حضور دارند.
دکتر علی اکبر بهرامی فر افزود: جدیدترین و پیشرفته ترین روشهای آموزشی فوق تخصصی سونوگرافی اندام و ماهیچه ها در این همایش توسط متبحرترین استادان این رشته در کشور به صورت تئوری و عملی ارائه می شود.
وی اظهار داشت: تصویربرداری از استخوان و ماهیچه برای تشخیص آسیب های مربوط به بیماریهای ناشی از تغییرات آرتروز و دردهای عضلانی کاربرد دارد که با هزینه کمتر انجام می شود و در بیشتر مواقع نتیجه بهتری از ام.آر.آی دارد و قابلیت انجام در همه شهرستان ها را دارا می باشد.
وی گفت: روش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه که حدود 15 سال است در دنیا نهادینه شده را می توان با استفاده از دستگاههای سونوگرافی پیشرفته انجام داد و هم اکنون یک سوم دستگاههای سونوگرافی موجود در مشهد قابلیت این کار را دارند.
همایش تصویربرداری از استخوان و ماهیچه (موسکولواسکلتال) که به همت انجمن رادیولوژی خراسان رضوی و با همکاری انجمن رادیولوژی ایران برگزار شده است فردا به کار خود پایان می دهد.
3027 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن