230 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای روستاهای گلستان جذب شد


230 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای روستاهای گلستان جذب شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از جذب 230 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان24 ؛ محمد امید در گفتگو باخبرنگار ما با اشاره به مراسم متمرکز افتتاح ۴۰ پروژه اقتصادی روستایی گلستان با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: هرچند در گذشته تنها به توسعه عمرانی روستاها توجه می شد اما در سال های اخیر توسعه اقتصادی روستاها هم به عنوان یک دغدغه مطرح است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: با پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور و نظر مثبت مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و تایید هیئت وزیران از محل منابع بانکی و منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت.

وی توضیح داد: این تسهیلات در مناطق مرزی و عشایری با سود چهار درصد و در سایر مناطق با سود ۶ درصد به سرمایه گذاری در روستاها و نواحی صنعتی روستایی اختصاص پیدا کرده است.

امید گفت: سهم گلستان در مرحله اول از تسهیلات صندوق توسعه ملی و قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۶۰ میلیارد تومان بود که گلستان تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان پرداختی و جذب تسهیلات داشته است.

وی اضافه کرد: افتتاح متمرکز ۴۰ پروژه اقتصادی روستایی گلستان در مجموعه پرورش اسب روستای هالی آخوند گنبدکاووس انجام شد.

وی تصریح کرد: این ۴۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد تومان برای ۳۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه سفر از روستاهای نی تپه رامیان، ساسنگ مینودشت، دوزالوم گنبدکاووس بازدید کرد و با روستاییان به بحث و گفتگو پرداخت و پیگیر حل مشکلات آن ها شد.

انتهای پیام/مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک