چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )


چگونه پادکست گوش کنیم؟ بله پادگست گوش دادن با هر هدفی چیزی فرا تر از قرار دادن هدفون ها داخل گوش و پلی کردن آن است. پادکست های که این روز ها همه گیر و محبوب شده اند و در هر گوشه و کنار می توان به آن ها دست پیدا کرد روش هایی برای استفاده حد اکثری دارند که در این مقاله از هاو کن یو به ان می پردازیم. وقت کم است، همه شرایط مهیا نیست و هزینه ها رو به...

چگونه پادکست گوش کنیم؟ بله پادگست گوش دادن با هر هدفی چیزی فرا تر از قرار دادن هدفون ها داخل گوش و پلی کردن آن است. پادکست های که این روز ها همه گیر و محبوب شده اند و در هر گوشه و کنار می توان به آن ها دست پیدا کرد روش هایی برای استفاده حد اکثری دارند که در این مقاله از هاو کن یو به ان می پردازیم.

وقت کم است، همه شرایط مهیا نیست و هزینه ها رو به افزایش است. همه این موارد حاکی از این داستان است که باز هم باید دست به دامان تکنولوژی شویم و با استفاده صحیح باز هم زمان و وقت بخریم و هزینه ها را کاهش دهیم. بله یاد گیری در وقت هایی که به بطالت می گذرند شاید از بهترین گزینه ها برای افزایش بهره وری های شخصی باشد.

اما پادست ها این روز ها شرایط به مراتب متفاوت تر از دوران گذشته را پشت سر می گذارند و همچنین شرایط متفوت تر را نیز پیش رو دارند. سال میلادی 2018 که آن را پشت سر گذاشتیم و وارد سال 2019 شدیم پادکست ها متحول و البته استقبال از آن ها بسیار بسیار پر شور تر بود. در شبکه های اجتماعی، وبسایتها، فروشگاه ها و همه گوشه کنار های فضای مجازی ردی از پادکست ها به گوش می خورد و این مورد در مبحث اموزش کمی هم پر رنگ تر بود.

بله. به نظر می رسد پادکست ها این روزها متحول شده اند.

طبق مطالعه ای که توسط مرکز تحقیقات ادیسون انجام شده است، 57 میلیون آمریکایی گفته اند که به طور منظم به پادکست گوش می دهند. این رقم نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است. تولیدکنندگانی همچون شرکت های اپل و گوگل در حال ساخت محصولاتی هستند که پادکست ها را به چیزی فراتر از یک پدیدۀ روزمره تبدیل کنند.

تولید کنندگان پادکست ها هم با دیدن این اعداد و ارقام و با شنیدن این اخبار تشویق می شوند. با این حال جای تعجب است که افراد چگونه با این پادکست ها تعامل بر قرار می کنند و با این حجم از زمانی که برای گوش کردن به پادکست ها سپری می کنند چه چیزی به دست می آورند. آیا برای لذت محض، پیشرفت شخصی، به دست آوردن انگیزه، یا چیزی بین اینها به پادکست گوش می کنند؟

فرقی نمی کند علت کارشان چه باشد، ما بر آن باوریم که هر قسمت از پادکست ها به طریقی به رشد شخصی شما کمک می کند. بله، حتی سریال ها هم می توانند چیزهایی به ما یاد بدهند.

اما نکتۀ اصلی در اینجاست که اگر نیت شما یادگیری، برقراری ارتباط، متفاوت فکر کردن و غیره است، آیا شما در واقع کاری فراتر از گوش کردن صرف انجام می دهید؟

زیرا گوش کردن، لذت بردن و حرکت کردن آسان است، اما ما دوست داریم عملی انجام مفید و سودمند، چیزی فراتر از گوش دادن صرف و لذت بردن از آن. چیزی فراتر از انگیزه 5 دقیقه ای.

این مقاله هاو کن یو بر آن است تا این 5 راه را برای داشتن تجربۀ گوش دادن و تبدیل آن به موقعیتی برای یادگیری فعال و رشد کردن ارائه دهد. با ما همراه باشید تا 5 روش برای حد اکثر استفاده از پادکست ها و یادگیری را با هم مرور کنیم.

در ابتدا مسئله جالب توجه دربارۀ تاکتیک ها این است که ممکن است در نگاه اول واضح و شفاف به نظر برسند. مواردی بدیهی که نیاز به گفتن ندارند. اما ما زمینه و ابزار را اضافه می کنیم تا آنها را عملی کنیم، آنچه که می شنویم را پردازش کنیم و آن را به زندگی خودمان به طریقی اعمال کنیم که تغییرات واقعی و معنی دار ایجاد کند.

تاکتیک اول: یک دفترچه یادداشت داشته باشید

چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )

ما می خواهیم بیشتر پادکست هایی که می شنویم را وارد زندگی روزمره مان کنیم. از آن ها بهره ببریم و آموزه های آن ها را تبدیل به واقعیت کنیم.

از جمله مشکلاتی که همه ما با پادکست ها داریم اینجاست که همه چیز را زودتر از آن چه فکر می کنیم فراموش می کنیم. از آن جایی که معمولا همراه با گوش فرا دادن به پادکست، در حال انجام کار های دیگری نیز هستیم، خیلی زود تمامی آن چند ساعت حرف های گفته شده و توصیه هایی که احساس می کردید زنگی شما را متحول خواهد کرد، در دل پادکست رنگ میبازند و از ذهن شما خارج می شوند.

چگونه این نقص ذهن را جبران کنیم؟ حتما شما هم شنیده اید که کمرنگ ترین جوهر ها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر هستند. شاید داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک که همیشه همراحتان است کلید حل مشکل باشد. اگر هم با تکنولوژی صمیم تر هستید و به دفترچه های یادداشت روی گوشی عادت کردید، گوشی ها نیز می توانند گزینه بعدی باشند. در این زمینه اپلیکیشن های زیادی از جمله GNote، Evernote و غیره موجود است.

در ابتدا تصور اینکه هم بشنویم و هم یادداشت کنیم مخصوصا زمانی که در اتوبوس، تاکسی و مترو هستیم کمی سخت است اما اصلا این طور نیست.

در واقع قرار نیست تمامی پادکست را تبدیل به متن کنید تنها کلمات و عبارات کلیدی را یادداشت کنید و ان خودشان مابقی کار را در ساعت هها و حتی روز های آینده انجام می دهند.

وقتی نکتۀ جالبی را می شنوید از آن نت برداری کنید و بعداً دوباره آن را مشاهده کنید. این که چگونه یک نکتۀ سادۀ می تواند به شما کمک کند موارد مهم را به یاد بیاورید و بعداً بازیابی شان کنید می تواند غافلگیر کننده باشد.

این کار را چند بار تکرار کنید تا برای شما عادت شود. یادگیری از پادکست ها بدون یادداشت برداری ممکن نیست مگر اینکه بارها و بارها و بارها پادکست را گوش بدهید و زمان زیادی برای آن بگذارید.

تاکتیک 2: دکمۀ توقف را بزنید

چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )

باور کنید من هم این عادت را دارم. پادکست یا ویس را پلی می کنم و تا زمانی که خودش با به پایان رسیدن متوقف نشود اقدام به متوقف کردن نمی کنم. انگار اطلاعی از وجود دکمه توقف ندارم و یا نمی دانم همچین امکانی هم در گوشی ها و .. فراهم آمده است. شاید هم انقدر تنبل هستم که روشن کردن صفحه نمایش و زدن کلید توقف را سخت می دانم. اما گاهی برای تفکر بیش تر روی یک مطلب یا گفته، و یادداشت برداری و مجدد شنیدن یک قسمت مهم پادکست لازم است پادکست را متوقف کنیم.

از طرف دیگر ما تا حد زیادی میل شدیدی به جمع آوری و تفسیر از اطلاعات داریم. گاهی اوقات مقدار اطلاعاتی که جمع آوری کردیم بیشتر از حد توانمان در این شرایط است. گاهی حتی پادکست ها را با سرعت دو برابر گوش می دهیم. اما خب گاهی لازم است یک پادکست را به دلیل حجم بالای اطلاعاتش به چند قسمت تقسیم کنیم.

برای اینکه از اکثر چیزهایی که گوش می کنیم، استفاده کنیم باید یاد بگیریم به خودمان فرصت بدهیم تا صبر کنیم و آنچه که گفته شده را بررسی کنیم.

به نظر می رسد دکمه ای برای انجام این کار تعبیه شده و این همان دکمۀ Pause یا توقف است.

به جای اینکه تبدیل به ماهی کوچکی شویم که در برکه ای بزرگ شنا می کند باید ماهی بزرگی شویم که در برکه ای کوچک شنا می کنیم. باید بدانیم در برابر پادکست هایی که وجود دارند با دقت انتخاب کنیم و روی آنها تمرکز کنیم. نه اینکه در بین آنها گم شویم و فقط مجموعۀ عظیمی از اطلاعات را جمع آوری کنیم.

خوب است این بار مکث کنید و ببینید این ایده چگونه می تواند برایتان کار بزرگی را انجام دهد.

اگر دکمۀ مکث را نزنیم و درمورد کارآیی این ایده فکر نکنیم، این ایدۀ مهم هم مانند 1001 ایدۀ جالب دیگری که به ذهنتان آمده اند و رفته اند خواهد رفت. پس دکمۀ مکث را بزنید و به خودتان دقیقه ای زمان بدهید تا چیزی که شنیده اید را با دقت گوش کنید.

حتی ممکن است بخواهید دربارۀ ایده با خود و یا دیگری صحبت کنید بزنید. شاید هم در ذهن خود نیاز به تحلیل دارید.

تاکتیک 3: با هدفونتان بحث کنید

چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )استفاده ما از رسانه ها تضاد هایی را نیز در ما به وجود آورده است. رسانه های اجتماعی با روش های بسیار زیادی به راحتی ما را در حباب هایی می اندازند که نمی توانیم به راحتی آنها را ترک کنیم. برای مقابله با این تمایل، اغلب به پادکست ها گوش می کنیم و جهان بینی ها و ایده هایی که از آن خودمان هستند را با دیگران به اشتراک می گذاریم. توسعۀ ایده ها و دیدگاه ها بسیار عالی است و وقتی این کار را انجام می دهیم، بدون توجه به اینکه آیا آنها می توانند صدای ما را بشنوند یا نه، با گیرندگان پیام هایمان بحث می کنیم.

شما هم هینطور هستید؟ اگر نیستید باید باشید؟ با خودتان در مورد پادکست صحبت کنید، بحث کنید، و همانند یک کارشناس تلویزیونی در رابطه با مواردی که در پادکست گفته می شود تفسیر ارائه دهید. سعی کنید از دانش خودتان در رابطه با موضوع ها هم استفاده کنید.

برای صحبت با خودتان احساس آزادی کنید. توصیۀ مفید: وقتی در ماشین تنها هستید بهترین زمان برای آزادانه صحبت کردن است. اما وقتی روی تردمیل در حال حرکت هستید زمان مناسبی برای این کار است، مگر اینکه دوست داشته باشید در نظر غریبه ها دیوانه به نظر برسید. خودتان قضاوت کنید.

یک بحث متفکرانه با گیرندۀ پیام شما را مجبور می کند که با دو چیز روبه رو شوید:

اول، شما باید نقاط مخالف آن ایده را تحلیل کرده و منصفانه با آن در تعامل باشید. همانطور که در کلوپ های مباحثه گفته می شود: اگر نتوانید استدلال دیگری برای آن شخص بیاورید پس آن را درک نکرده اید. دوم، شما دیدگاهتان را در دفاع از ایده تان تقویت می کنید. اغلب در فرایند تلاش برای متبلور کردن دیدگاهتان، تشخیص خواهید داد که برخی از آنها خیلی هم برای شروع استوار نبوده اند. درست به همین ترتیب چیز جدیدی فرا می گیرید.

به یاد داشته باشید که باید آزادانه با مسائل برخورد کنید. اگر به یک پادکست گوش می کنید که بیشترین اشتراکات را با ایده هایتان دارد اما ایده هایی را ارائه می دهد که فکر می کنید تأثیری ندارند، به منظور تصمیم گیری جزئیات را مورد بررسی قرار دهید. شاید اگر در برابر تغییرات با آغوش باز رفتار کنید اثرگذار باشند.

تاکتیک 4: به پادکست ها به چشم دعوت نامه هایی نگاه کنید که بر دانش تان می افزایند

چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )جدیداً بعضی از پادکست ها با صفحاتی حاوی نکات مربوط به آن همراه است و این کار باعث می شود سرعت بالای پادکست مانع از درک شما نشود و مطالب مهم را از این صفحات دریافت کنید. در گروه های مختلف تلگرامی که پادکست هایی ازائه می شوند هم معمولاا بحث هایی در رابطه با پادکست ارائه می شود که بهدرک بهتر شما می تواند کمک کند.

به همین دلیل است که همراه با پادکست ها یک صفحۀ اپیزود همراه است که حاوی نکات پادکست، خط زمان و لینک هایی برای جستجوهای بیشتر می باشد. بعضی از پادکست ها این صفحات را به طور کامل ندارند و فقط حاوی نکات پادکست می باشند.

هر وقت یک پادکست جدید گوش کردید صفحه را ترک نکنید. صفحۀ اپیزود را مشاهده کنید و لینک های بیشتری که در آنجا یافت می شود را دنبال کنید. به این ترتیب به منبع بزرگتری از اپیزود های اضافه نیز دست می یابید. ممکن است در یابید اپیزودی که گوش کرده اید تنها توصیه ای برای یک مانع در تغییر دادن زندگی تان است.

نکته مهم: سرچ و کسب اطلاعات در پادکست ها را فرا موش نکنید. هر کجای پادکست لغت یا مفهومی را متوجه نشدید، یا نیاز داشتید اطلاعات بیشتری را در رابطه با آن کسب کنید حتما اون مورد را سرچ و اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورید.

تاکتیک 5: عمل معنا داری را انجام دهید

چگونه پادکست گوش کنیم (5 روش برای یادگیری بهتر از هر پادکست )

حتی بهترین ایده ها هم بی ارزش هستند، مگر اینکه بتوانیم آن ها را به عمل معنی داری تبدیل کنیم. قبل تر در هاو کن یو در مقاله ای با این عنوان که “کتاب های کی به کار ما می ایند” به این موضوع پرداختیم که از دانش و آموزه ها کسب شده در یک کتاب باید در زندگی نمود پیدا کند و از آن ها استفاده کنیم. در رابطه با پادکست ها هم همینطور است. انچه یاد میگیریم را باید به کار ببریم.

مطمئناً در هر پادکستی آموزه ای وجود دارد اما اگر با آن کاری انجام ندهیم کاملا بی ارزش است. اگر قرار باشد این ایده یا هر ایدۀ دیگری اثر بخش بود سریعا دفترتان را باز کنید و عمل ساده ای را یادداشت کنید تا به وسیلۀ آن در راستای آن ایده گام دیگری برداشته باشید.

مثلا در یک پادکست نکتۀ مهم و اصلی این است که سرعتتان را کم کنید، پیشرفتی که در مسیرتان داشته اید را تشخیص دهید و مهم تر از همه مراقبت از خودتان و توجه به خودتان را اولویت قرار دهید.

حالا عملی که در این رابطه قرار است انجام دهیم: برنامه ریزی می کنیم تا بدون داشتن استراحت های معنا دار کار نکنیم. در حقیقت فعالیت هایی را انجام می دهیم که ما را وادار می کنند از مسیر کار خارج شویم.

با تبدیل کردن یک ایده به عمل یا اعمال معنادار می توانیم آن ایده را به زندگی واقعی مان اعمال کنیم و در نهایت نتایج عینی اش را مشاهده کنیم. شاید این بهترین راه است تا بیشترین بهره را از یک پادکست ببریم.

و حالا شما کاربران…

این 5 تاکتیک به شما کمک می کنند تا بیشترین بهرمندی را از پادکست هایی که می شنوید داشته باشید. در نهایت موضوع اصلی گوش دادن و شرکت کردن فعال در یادگیری است. این کارت ها به راحتی به هر چیزی فراتر از پادکست هم اعمال می شود. اگر حاضرید ببینید که چگونه تغییرات واقعی در زندگی تان رخ می دهند پس به پادکست های عالی گوش کنید و آنها را عملی کنید.

ما دوست داریم بدانیم چگونه بیشترین بهره را از پادکست هایی که شنیده اید می برید. نظراتتان را برایمان بنویسید.

مقالات مرتبط: چگونه پادکست بسازیم؟ ( تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز برای ساخت پادکست)
چگونه در اتوبوس و مترو از وقت خود بهره ببریم؟ (۱۰ فعالیت)
راهنمای خرید هدفون در سال ۲۰۱۸
چگونه هدفون، هندزفری و ایرباد را تمیز کنیم؟
Sending
.wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-29461 #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper .review-result i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-29461 #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-29461 .mts-user-review-star-container #wp-review-star-rating-3223 .selected i, .wp-review-29461 .user-review-area #wp-review-star-rating-3223 .review-result i, .wp-review-comment-field #wp-review-star-rating-3223 .review-result i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result i, .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper:hover span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper:hover span i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper span:hover ~ span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-3223 .review-result-wrapper span:hover ~ span i { opacity: 1; color: #f4f4f4; }
User Review 0 (0 votes)
.wp-review-29461.review-wrapper { width: 100%; float: left; border: 0; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-desc { width: 60%; float: right; padding: 0; margin-bottom: 20px; } .wp-review-29461.review-wrapper i, .wp-review-comment-29461 .review-result-wrapper i { -webkit-text-stroke-width: 1px; -webkit-text-stroke-color: #997200; } .wp-review-29461.review-wrapper, .wp-review-29461 .review-title, .wp-review-29461 .review-desc p, .wp-review-29461 .reviewed-item p { color: #111111; } .wp-review-29461 .review-links a { background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; padding: 5px 20px; border-radius: 3px; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; transition: all 0.25s linear; } .wp-review-29461 .review-links a:hover { background: #ffd101; background: linear-gradient(to bottom, #ffd101, #ffbe01); } .wp-review-29461.review-wrapper .review-list { width: 35%; padding: 5px 0 20px 0; float: left; } .wp-review-29461.review-wrapper .wpr-user-features-rating .review-list, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-list, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-desc { width: 100%; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-point-type .review-list, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-list { padding: 0 0 30px 0; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-list { padding: 10px 0 30px 0; } .wp-review-29461 .review-list li, .wp-review-29461.review-wrapper { background: #ffffff; } .wp-review-29461 .review-title, .wp-review-29461 .review-list li, .wp-review-29461 .review-list li:last-child, .wp-review-29461 .reviewed-item, .wp-review-29461 .review-links { padding: 5px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-29461 .review-links { padding: 30px 0 20px 0; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-pros-cons { clear: both; padding: 0; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-pros-cons .review-pros { flex: 100%; padding: 15px 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-pros-cons .review-cons { flex: 100%; padding: 0 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-29461.review-wrapper .mb-5 { text-transform: uppercase; } .wp-review-29461 .user-review-area { padding: 0 0 10px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-29461 .user-review-area .review-star { letter-spacing: .5px; } .wp-review-29461.wp-review-point-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result, .wp-review-29461.wp-review-percentage-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result .wp-review-29461 .wp-review-user-rating .review-result-wrapper .review-result .wp-review-29461.review-wrapper .review-title { padding: 0; background: transparent; letter-spacing: 1px; text-transform: none; border: 0; font-weight: bold; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-total-wrapper { width: 100%; padding: 0 0 20px 0; float: left; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-total-wrapper i .wp-review-29461.review-wrapper .review-star.review-total { margin: 5px 0 0 20px; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper span.review-total-box { margin-top: 22px; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-percentage .review-result-wrapper, .wp-review-29461.review-wrapper .review-percentage .review-result, .wp-review-29461.review-wrapper .review-point .review-result-wrapper, .wp-review-29461.review-wrapper .review-point .review-result { box-shadow: inset 0 1px 2px rgba(0,0,0,.4), inset 0 0 0 1px rgba(0,0,0,.1); height: 28px; margin-bottom: 0; background: #f4f4f4; border-radius: 4px; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-point-type .review-point .review-result, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-percentage .review-result { border: 1px solid #997200; box-shadow: none; background: linear-gradient(to top, #ffbe01 0%, #ffbe01 100%); box-sizing: border-box; min-width: 2%; } .wp-review-29461.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box { width: auto; float: left; text-align: left; padding: 0; font-size: 34px; line-height: 1; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-point-type .review-total-wrapper .review-total, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-total-wrapper .review-total { width: 60%; float: right; clear: none; } .wp-review-29461.review-wrapper .user-total-wrapper .user-review-title { display: inline-block; color: #111111; } .wp-review-29461.review-wrapper .reviewed-item { padding: 30px 0; border-bottom: 1px solid #ffffff; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper h5.user-review-title { margin-top: 12px; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper span.user-review-title { margin-top: 5px; } .wp-review-29461.review-wrapper .user-review-area .review-percentage, .wp-review-29461.review-wrapper .user-review-area .review-point { width: 20%; float: right; margin-top: 5px; } .wp-review-29461 .wpr-user-features-rating .user-review-title { margin: 0; padding: 0; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total { float: right; width: 70px; height: 70px; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div, .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > canvas { width: 70px!important; height: 70px!important; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > input { margin-top: 20px!important; margin-left: -62px!important; font-size: 20px!important; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-29461.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box > div .wp-review-29461.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box h5 { color: inherit; } .wp-review-29461 .review-embed-code .wp-review-29461 .wpr-rating-accept-btn { margin: -20px 0 20px; border-radius: 4px; background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; } @media screen and (max-width:600px) { .wp-review-29461.review-wrapper .review-list, .wp-review-29461.review-wrapper .review-desc { width: 100%; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد