عبدالله: افراطی‌گری در فرهنگ درخشان افغانستان جایی ندارد


عبدالله: افراطی‌گری در فرهنگ درخشان افغانستان جایی ندارد

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان در جلسه ماهانه کمیته اجرایی فرهنگ و هنر گفت: افغانستان فرهنگ غنی و درخشانی دارد که باید به آن توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان در جلسه ماهانه کمیته اجرایی فرهنگ و هنر گفت: افغانستان فرهنگ غنی و درخشانی دارد که باید به آن توجه جدی شود.

وی تأکید کرد: رویش و گسترش اندیشه‌های افراطی و گروه‌های افراط‌گرا در بستر چنین فرهنگی غیر قابل پذیرش است و این مسئولیت فرهنگی همه ماست که با افراط‌گرایان و تفکرشان مبارزه کنیم.

در این جلسه نخست گزارش مفصلی از کارکردهای وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیته اجرایی فرهنگ و هنر ارائه شد. در این گزارش آمده است که آثار تاریخی زیادی در سراسر افغانستان از سوی وزارت اطلاعات فرهنگ این کشور بازسازی شده است که تنها 54 اثر تاریخی در سال مالی گذشته بازسازی شده است.

محمد رسول باوری معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت که کشور ترکیه مسئولیت بازسازی خانه پدر مولانا جلال الدین بلخی را به عهده گرفته است. اما زمان انجام آن تاکنون مشخص نیست.

رییس اجراییه افغانستان به وزارت خارجه این کشور دستور داد تا این موضوع را با سفارت ترکیه در میان بگذارد، اگر آنان این بنای تاریخی را بازسازی نمی‌کنند حکومت افغانستان اقدام کند.

همچنین اعضای جلسه به‌دلیل بهبود وضعیت فرهنگی و هنری افغانستان، پیشنهادهایی را مطرح کردند که تصمیم گرفته شد، تا در آینده‌ نزدیک از نویسندگان فعال و هنرمندان زبر دست این کشور تقدیر صورت گیرد.

عبدالله عبدالله در پایان جلسه گفت نویسندگان، پژوهشگران، صاحب نظران و هنرمندان کسانی هستند که اندیشه‌ها و عملکردشان برای جامعه مسیر دهنده است. مسئولیت ماست که از آنان تقدیر و از نظریات‌شان استفاده کنیم تا آنان گمان نکنند که نسل فراموش شده هستند.

/انتهای پیام/

عبدالله: افراطی‌گری در فرهنگ درخشان افغانستان جایی ندارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022