این خط های پر معنی


این خط های پر معنی

خطوطی که در جاده ها استفاده می شوند به چند دسته تقسیم می شوند، خطوط سفید که برای روان کردن ترافیک به کار می روند و اتفاقا خطوط ترافیک نامیده می شوند که اگر خودروها بین آن ها حرکت کنند، ترافیک ایجاد نمی شود.


شهرآرا آنلاین - فرانک بابا پور | خطوط سفید ممتد هم یا در کنار جاده کشیده می شوند برای معلوم شدن محدوده یا دید در شب یا برای جداکردن لاین های حرکت که عبور از آن در برخی کشورها و ایالات آمریکا غیرقانونی است. خطوط زرد که برای جداکردن لاین ها در ٢مسیر مخالف و بین جاده های دوطرفه استفاده می شود و عبور از آن ها ممنوع است و جریمه دارد.

اولین خط کشی سفید خیابان در سال١٩١۴ و در بریتانیا کشیده شد و مورد استفاده قرار گرفت. این خط کشی در مسیر بین ٢شهر لندن و فولکستون کشیده شد تا عبور و مرور را راحت تر و روان تر کند و تصادف کاهش پیدا کند.

خیابانی بدون خط وسط

اما قبل از آن ادوارد هینز در سال١٩٠۶ خط کشی وسط خیابان را طراحی کرد تا رفت وآمد خودروها که تازه باب شده بودند، راحت شود. این فکر زمانی به ذهنش رسید که دید یک ارابه حمل شیر نشتی کرده و خطی سفید در خیابان به جا گذاشته است.

ایالات بریتانیا اولین جایی بود که تصمیم گرفت خطوط سفید وسط خیابان را حذف کند و در عوض محدودیت سرعت ٣٠مایل بر ساعت بگذارد تا امنیت عبور و مرور در خیابان بیشتر شود. این تصمیم از ١٠سال پیش که می خواستند خیابان ها را ترمیم کنند شروع شده و در نمونه جدید یک خیابان، دیگر خط وسط وجود ندارد.

هدف رانندگی ایمن تر است

خط کشی غیرممتد وسط خیابان که برای رانندگی ایمن تر و راحت تر ایجاد شده است، لاین های سرعت را مشخص می کند که خودروها در هر لاین چه سرعتی داشته باشند و همین قضیه در روان شدن عبور و مرور و به وجود نیامدن ترافیک کمک می کند. مسیر سرعت در این خط کشی هم در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا در ژاپن سمت چپ است آن هم به دلیل اینکه سامورایی ها شمشیرهایشان را سمت چپ می بستند و در این صورت وقتی کنار هم حرکت می کردند شمشیرهایشان به هم گیر نمی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !