احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت


احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت

اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که با برگزیت شناخته می‌شود به خوبی پیش نرود شاید کارخانه‌ی گوودوود رولزرویس تولید خود را متوقف نماید. بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوموتیونیوز اروپا، مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی گفته که اگر حتی یک قطعه‌ی موردنیاز در دسترس نباشد شاید کارخانه‌ی یاد شده با توقف تولید... The post احتمال توقف تولید رولزرویس...

اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که با برگزیت شناخته می‌شود به خوبی پیش نرود شاید کارخانه‌ی گوودوود رولزرویس تولید خود را متوقف نماید.

احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت
بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوموتیونیوز اروپا، مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی گفته که اگر حتی یک قطعه‌ی موردنیاز در دسترس نباشد شاید کارخانه‌ی یاد شده با توقف تولید روبرو شود.

رولزرویس همانند اکثر خودروسازان تراز اول جهانی از سیستم تولید موسوم به just in time استفاده می‌کند، به این صورت که قطعات در زمانی از راه می‌رسند که موردنیاز باشند و معمولاً این فرایند بیشتر از یک روز طول نمی‌کشد. اینجاست که بحث انبار قطعات پیش می‌آید و انبار رولزرویس هم تنها قادر به ذخیره‌ی قطعات در طول چند روز است. این موضوع که ساخت هر خودروی رولزرویس حدود 800 ساعت طول می‌کشد شاید بیش از پیش باعث بدتر شدن اوضاع شود.

احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت
رولزرویس که همه‌ی احتمالات از جمله عدم معامله‌ی برگزیت را پیش‌بینی کرده آماده‌ی همکاری جدید با تأمین‌کنندگان به منظور اتخاذ روش‌های متفاوت صادرات قطعات می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان صادرات هوایی به جای دریایی اشاره کرد. این خودروساز همچنین در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید در دو هفته‌ی اول آوریل می‌باشد.

مدیرعامل رولزرویس خاطرنشان می‌سازد:

شما می‌توانید برای هر چیزی که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید اما نمی‌توانید قطعات را هر چند هفته که می‌خواهید ذخیره کنید و اگر زنجیره‌ی لجستیک شکسته شود روی تولید تأثیر خواهد گذاشت. کافی است یک قطعه را از دست بدهید تا نتوانید خودروی خودتان را بسازید.

رولزرویس از قطعات 600 کمپانی مختلف در سراسر جهان استفاده می‌کند تا 32 هزار قطعه‌ی خود را تأمین کند. علیرغم اینکه رولزرویس شرکتی بریتانیایی است اما تنها 8 درصد از قطعات آن در این کشور تأمین می‌شود.

اگرچه این کار می‌تواند نگرانی‌ها درباره‌ی توقف تولید احتمالی را افزایش دهد اما به این زودی‌ها شاهد جابجایی تولید رولزرویس از بریتانیا نخواهیم بود.

احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت
مرد شماره یک رولزرویس در ادامه بیان می‌کند: “جایی نمی‌رویم.” او می‌گوید حتی بسیاری از مشتریان به بریتانیا سفر می‌کنند تا ببینند مهندسان و طراحان شرکت چه‌کاری انجام می‌دهند.

فروش این برند در سال گذشته با افزایش 20 درصدی به 4107 دستگاه رسیده است که یکی از دلایل آن معرفی هشتمین نسل فانتوم و همچنین شاسی‌بلند کولینان بوده است.

احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت
آمریکا بزرگ‌ترین بازار رولزرویس است که با رشد 22 درصدی روبرو شده و حدود یک‌سوم از کل فروش این برند را به خود اختصاص داده است. فروش رولزرویس در چین هم 43 درصد افزایش یافته و از انتظارات بریتانیایی‌ها هم بالاتر رفته است. ظرفیت تولید نسبتاً کم رولزرویس به همراه تقاضای پایدار برای این‌گونه خودروها باعث شده عملکرد این برند خوب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...