فرماندار: 227 هتکار از اراضی ملی در ایرانشهر رفع تصرف شد


فرماندار: 227 هتکار از اراضی ملی در ایرانشهر رفع تصرف شد

زاهدان - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: 227 هکتار از اراضی ملی که مورد تصرف افراد سودجو قرار گرفته بود از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان رفع تصرف شده است.

نبی بخش داودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از همراهی مسئولان ایرانشهر بویژه مراجع قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان قدردانی کرد و افزود: از آنجا که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم و همچنین آیندگان است حفاظت از این ثروت‌های خدادادی همکاری و مساعدت همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و مسئولان را می‌طلبد
وی با اشاره به ضرورت مقابله مستمر با متخلفان حوزه زمین‌خواری و حفر چاههای غیرمجاز ادامه داد: یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما حفاظت از اراضی ملی، عرصه‌های منابع طبیعی، صیانت از منابع آب و جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز است که بایستی به طور مستمر و دائمی و قاطع انجام شود.
فرماندار ایرانشهر بر مقابله با زمین‌خواری و حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع آبی تاکید کرد.
وی افزود: تصرفات غیرقانونی زمین‌های دولتی و عرصه‌های طبیعی تخریب شدید محیط زیست را به همراه دارد و سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد که باید همه احساس مسئولیت کنند.
داودی اظهار داشت: منابع طبیعی مانند جنگل ها و مراتع تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری مناسب برای رونق کشاورزی و زیست گیاهان و جانوران و منبعی برای تولید اکسیژن و هوای سالم و پاکیزه به حساب می آید.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.
7314**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...