اینفینیتی دنیای شاسی بلندهای برقی را متحول کرد! (+عکس)


موبنا – شرکت تولیدکننده خودروهای لوکس اینفینیتی سرانجام مدل مفهومی شاسی بلند جدید خود موسوم به «کیوایکس اینسپیرِیشن» را در نمایشگاه بین‌المللی مختص آمریکای شمالی (NAIAS) در شهر دترویت به نمایش گذاشت. این اتومبیل شاسی بلند به یک موتور کاملا برقی مجهز شده است و شرکت ژاپنی سازنده می‌گوید که با این محصول زبان جدیدی را در عرصه وسایل نقلیه برقی معرفی...

موبنا – شرکت تولیدکننده خودروهای لوکس اینفینیتی سرانجام مدل مفهومی شاسی بلند جدید خود موسوم به «کیوایکس اینسپیرِیشن» را در نمایشگاه بین‌المللی مختص آمریکای شمالی (NAIAS) در شهر دترویت به نمایش گذاشت. این اتومبیل شاسی بلند به یک موتور کاملا برقی مجهز شده است و شرکت ژاپنی سازنده می‌گوید که با این محصول زبان جدیدی را در عرصه وسایل نقلیه برقی معرفی کرده است.

اینفینیتی دنیای شاسی بلندهای برقی را متحول کرد! (+عکس)

«اینفینیتی کیوایکس اینسپیریشن» یک خودروی شاسی بلند اسپورت با اندازه متوسط است که نخستین بار چند هفته قبل در ژانویه امسال آگهی‌های تبلیغاتی آن منتشر شد تا برند جدید شرکت مذکور برای تولید خودروهای برقی به صورت رسمی معرفی شود. این کمپانی که از زیرمجموعه‌های شرکت نیسان محسوب می‌شود توضیح داد که خودروی جدید به زودی در مرحله آزمایش و بررسی‌های عملیاتی عرضه خواهد شد.

اینفینیتی دنیای شاسی بلندهای برقی را متحول کرد! (+عکس)

«کریستین موئنیر» مدیر شرکت اینفینیتی در این خصوص گفت: «کیوایکس اینسپیریشن نسل جدیدی از محصولات شرکت اینفینیتی را معرفی می‌کند و گام جدید و متفاوت این شرکت در عرصه خودروهای تمام برقی محسوب می‌شود. معماری جدیدی که برای این خودروی برقی در نظر گرفته شده است ساختار ژاپنی را در خودروهای اینفینیتی نمایان می‌کند و این مدل مفهومی شاسی بلند نشان می‌دهد که شرکت اینفینیتی آینده اتومبیل‌های شاسی بلند را چگونه می‌بیند تا با کمترین میزان آلایندگی برای محیط زیست، بیشترین کارایی را در اختیار مردم قرار دهند».

اینفینیتی دنیای شاسی بلندهای برقی را متحول کرد! (+عکس)

طراحی مدل مفهومی کیوایکس تفاوت‌های محسوس را نسبت به اتومبیل‌های کراس‌اور و شاسی بلندی که هم اکنون در خیابان‌ها مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد. به عنوان مثال در قسمت جلو پنجره این خودرو هیچ گونه درگاه ورودی هوا مشاهده نمی‌شود و به عبارت دیگر بخش جلوی این خودرو به صورتکاملا بسته طراحی شده است و همچنین شرکت سازنده سعی کرده است در طراحی این محصول از خطوط شکسته و زاویه‌دار استفاده کند و چراغ‌های جلو در حد خطوط باریک و کوچک نمایان شوند.

طراحی قسمت پشت و چراغ‌های عقب یادآور خودروهای سواری اینفینیتی است که هم اکنون در بازار عرضه می‌شوند و با این وجود زمانی که از اطراف به «کیوایکس اینسپیریشن» نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که هیچ شاسی بلند دیگری را مشابه آن مشاهده نکرده‌اید.

اینفینیتی دنیای شاسی بلندهای برقی را متحول کرد! (+عکس)

سقف این خودرو به صورت دوجداره طراحی شده است و فضای بزرگ را برای سرنشینان ارایه می‌دهد تا در صورت لزوم به راحتی بتوانند لایه اصلی را به عقب برانند و سقف شیشه‌ای برای ورود نور طبیعی را در اختیار بگیرند. چرخ‌های بزرگ خودرو، طراحی متفاوت قسمت عقب و استفاده زیاد از شیشه در بدنه خودرو نشان می‌دهد که اینفینتی تصمیم گرفته است «کیوایکس اینسپیریشن» را با وزن سبک‌تر و قابلیت حرکت با سرعت بالاتر ارایه کند.

قسمت داخلی کابین خودرو به صورت مینیمالیست طراحی شده است و شما صندلی‌های باریک را به همراه فرمان مستطیلی مشاهده می‌کنید. تمامی بخش‌هایی که در قسمت داخل و خارج این خودرو میبینید شبیه به اتومبیل‌هایی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی از آنها استفاده می‌شود و البته این طراحی متفاوت آسودگی کامل را برای سرنیشنان به همراه می‌آورد. شرکت اینفینیتی توضیح داد تمامی بخش‌های داخلی این خودرو به صورت دست‌ساز و بر اساس تکنیک‌های سنتی ژاپنی اسخته شده‌اند و موادی که در این اتومبیل شاسی بلند به کار گرفته شده‌اند در نوع خود بی‌نظیرند.

اینفینیتی در این مرحله توضیحات بیشتری در مورد این خودروی جدید منتشر نکرده است و با این وجود پیش‌بینی شده است که ظرف چند ماه آینده نمونه اولیه این خودرو مورد آزمایش‌های مربوط به طراحی قرار بگیرد و وضعیت آن برای ورود به بازار جهانی بررسی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟