احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی در تهران/ ساخت همراه سرا در 3 بیمارستان بزرگ پایتخت


طباطبایی گفت: مجمع خیرین سلامت ساخت همراه سرا در سه بیمارستان بزرگ پایتخت را به عهده دارد.

طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور در گفتگو حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ۱۰ سال پیش با هدف مشارکت مردم در حوزه سلامت راه‌اندازی شد و بنا بر فرمایش رهبری هرجا مردم در موضوعی ورود پیدا کرده باشند آن مسئله از پیشرفت بیشتری داشته است

وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت تا به امروز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری کرده است به طوری که در سال گذشته علی‌رقم مشکلات اقتصادی مردم حدود هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کرده‌اند و این مسئله نشان دهنده حضور مردم در همه عرصه‌ها به‌خصوص حوزه بهداشت و‌درمان است.

احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی در تهران/ ساخت همراه سرا در 3 بیمارستان بزرگ پایتخت

ساخت ۴ هزار مرکز درمانی در ۱۰ سال گذشته

معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: کمک هزار میلیاردی مردم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده شده است و خیرین سلامت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیادی در مناطق محروم احداث یا تجهیز شده است به طوری که بیش از ۴ هزار درمانگاه یا بیمارستان طی مدت ۱۰ سال ساخته یا تجهیز شده است.

طباطبایی اظهار کرد: خیرین سلامت علاقه زیادی به فعالیت و ساخت درمانگاه و تجهیز بیمارستان در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها دارند و در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده‌اند.

بازسازی بیمارستان امیرعلم و ساخت درمانگاه بیمارستان روزبه

وی بیان کرد: خیرین سلامت در استان تهران ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی را به عهده دارد و همچنین خیرین سلامت اقدام به باز‌سازی بیمارستان امیراعلم کرده اند.

معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: خیرین سلامت کار ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان روزبه تهران را بر عهده گرفته‌اند و به طور کلی مجمع خیرین تعامل خوبی با سایر ارگان‌ها به ویژه وزارت بهداشت دارد.

احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی در تهران/ ساخت همراه سرا در 3 بیمارستان بزرگ پایتخت

طباطبایی گفت: در بحث پژوهش و تحقیق کار‌های خوبی به وسیله خیرین سلامت انجام می‌شود و موضوع پیشگیری یکی از اقدامات جدی اخیر خیرین سلامت در سراسر کشور بوده و سعی ما این است که خیرین سلامت در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین مجمع خیرین سلامت اقدامات مهمی در زمینه به روز رسانی تجهیزات و ملزومات مصرفی مراکز درمانی انجام داده و امروزه کار‌های خوبی مانند ساخت همراه سرا و مقاوم‌سازی بیمارستان‌های سراسر کشور انجام داده است.

ساخت همراه سرا در بیمارستان های پایتخت

طباطبایی اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت همراه سرایی‌های برای بیمارستان‌های شهدای تجریش، شریعتی و امام خمینی ساخته که این ساختمان‌ها دارای سوئیت‌های مجهز و همه امکانات زندگی در آن اجرا شده است.

وی افزود: ادامه داد: خیرین سلامت اقدام به ساخت اتاق عمل همچنین تجهیز وسایل عمل جراحی و ملزومات پزشکی را کرده‌اند و در این راستا میزان مشارکت مردمی و جلب کمک‌های آنها از رشد قابل توجهی برخوردار است.

احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی در تهران/ ساخت همراه سرا در 3 بیمارستان بزرگ پایتخت

کمک ۵ هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت در ساخت همراه سرا

طباطبایی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و به دلیل آنکه از شهرستان برای درمان بیماری یکی از اعضای خانواده خود به تهران مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل ساخت همراه سرا امروزه به یکی از ضروریات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ساخت همراه سرا باعث جلوگیری از اسکان همراهان بیمار در فضای سبز و حتی پیاده‌رو‌های اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود و خیرین حوزه سلامت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش