اولین گیاه در ماه جوانه زد ؛ کشت گیاه در ماه امکانپذیر است


مطلب اولین گیاه در ماه جوانه زد ؛ کشت گیاه در ماه امکانپذیر است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ اولین گیاه در ماه جوانه زد. نور خورشید و اکسیژن دو عامل مهم برای رشد گیاهان است، اما برای اولین بار چینی ها رشد یک گیاه در روی ماه را بدون این عوامل به انجام...

اولین گیاه در ماه جوانه زد. نور خورشید و اکسیژن دو عامل مهم برای رشد گیاهان است، اما برای اولین بار چینی ها رشد یک گیاه در روی ماه را بدون این عوامل به انجام رساندند.

اگرچه پیش از این انسان رشد گیاهان در فضا را با پرورش گیاه در ایستگاه بین‌المللی فضایی تجربه کرده‌ بود، اما انجام چنین آزمایش‌هایی در ماه بی‌سابقه است. سازمان ملی فضایی چین اعلام کرد بذرهایی که ماه‌نورد ساخته این کشور به کره ماه برده جوانه زده‌اند. این نخستین بار است که یک گونه زیستی در کره ماه رشد می‌کند. این مورد گامی مهم در تحقیق بلندمدت در فضا ارزیابی می‌شود.

کاوشگر چانگ ۴ چین نخستین ماه‌نوردی است که نیمه تاریک ماه را که از زمین غیر قابل دیدن است، کاوش می‌کند. این ماه‌نورد که به تجهیزاتی برای تحقیق زمین‌شناسی در کره ماه مجهز شده، روز سوم ژانویه روی سطح ماه فرود آمد.

کشت گیاه در ماه ؛ اولین جوانه زده شد

قابلیت رشد گیاهان در ماه به عنوان بخشی ضروری از ماموریت‌های فضایی بلندمدت آینده تلقی می‌شود. به عنوان مثال سفر به مریخ حدود دو سال و نیم طول خواهد کشید و برخی از کارشناسان برای استعمار مریخ، ماه را به عنوان یک ایستگاه بین راهی در نظر می‌گیرند.

کشت گیاه در ماه به معنای آن است که فضانوردان به طور بالقوه می‌توانند غذای خودرا با کشت گیاهان در فضا به دست بیاورند؛ کاری که نیاز آنها برای بازگشت به زمین را برای مواد غذایی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: افسانه هایی در مورد ماه

از جمله محموله‌های این کاوشگر محموله‌ای با خاک زمین است که حاوی بذر پنبه، سیب‌زمینی، مخمر و تخم مگس سرکه است. این گیاهان در داخل ظرفی مهر و موم شده که ماه‌نورد آن را حمل می‌کند، قرار دارند. این نخستین گیاه در تاریخ است که در دنیایی دیگر جوانه زده است.

اخبار نجوم را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

قسمت اول: دمای ماه چقدر است؟ قسمت دوم: اندازه ماه چقدر است؟ قسمت سوم: اتمسفر ماه قسمت چهارم: ماه از چه چیزی ساخته شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی