کاهش 20 درصدی مصرف کیسه‌های پلاستیکی در برنامه سوم توسعه شهر تهران


کاهش 20 درصدی مصرف  کیسه‌های پلاستیکی  در برنامه سوم توسعه شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران با تصویب ماده 64 لایحه برنامه سوم شهر تهران، شناسایی وضع موجود مصرف کیسه‌های پلاستیکی و کاهش 20 درصدی مصرف در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در نوبت عصر یکصدوشانزدهمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران را در دستور کار خود قرار دادند.

بر همین اساس ماده 65 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و پس از نظرات اعضا، در نهایت این ماده با 17 رای به تصویب رسید.

در ماده (65) شهرداری موظف است به منظور ساماندهی کانون‌ها، پهنه‌های کار و فعالیت با تأکید بر محیط زیست و رفع آلودگی و مزاحمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط اتحادیه های صنفی و تشکل‌های شغلی اقدامات زیر را انجام دهد:

1ـ اجرای برنامه جامع ساماندهی صنایع، صنوف، مشاغل مزاحم و آلاینده شهر و توجه به کسب و کارهای نوین داشن‌بنیان
2ـ تقویت و اصلاح ساختار و فرآیندهای ساماندهی و مشاغل شهر متناسب با مأموریت‌ها
3ـ ساماندهی کانون‌ها و محورهای کار و فعالیت و اعمال تمهیدات محطی زیستی
4ـ بازنگری و تدوین شاخص‌ها و ضوابط فعالیت صنوف و پهنه‌های کار فعالیت رسته‌های شغلی در راستای ارتقای ایمنی، بهداشت و محیط زیست و رفع مزاحمت‌های شغلی و آلودگی اجرای کامل تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها
5ـ ایجاد سامانه اطلاعاتی صنایع و مشاغل مزاحم ناشی از آراء صادره از بند 20 ماده 55 قانون شهرداری تا پایان سال اول برنامه.

سپس اعضای شورای شهر تهران به بررسی ماده 66 پرداختند.

در این ماده شــهرداری موظف اســت نســبت به حفظ و ارتقاء بهداشــت عمومی شهر و بهداشــت روانــی شــهروندان در چارچوب قوانیــن و مقررات موضوعــه، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول نسبت به کنترل جمعیت این حیوانات اقدام کند:

1.تهیه و تدوین نظام‌نامه فنی و اجرایی کنترل جمعیت حیوانات سرگردان بدون صاحب با لحاظ نمودن حقوق حیوانات در سال اول برنامه
2 .افزایش سهم مشارکت شهروندان و سمن‌ها در پیشگیری از ازدیاد جمعیت حیوانات شهری بهسازی راسته‌ها و کانونهای وفور جمعیت موش در سطح شهر.

این ماده با 17 رای به تصویب رسید.

به گزارش تسنیم، ماده 67 از دیگر موادی بود که درجلسه امروز مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در این ماده شهرداری موظف است در چارچوب محله‌گرایی، تقویت هویت‌های محله‌ای و بهره‌مندی از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و اجتماع‌محور، لایحه «نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری» با تأکید بر نقش شهروندان در شناسایی و حل مسائل شهری را تا پایان شش ماهه نخست برنامه به شورا ارائه نماید.

در نهایت این ماده نیز با 17 رای به تصویب رسید.

سپس بررسی ماده 68 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در متن این ماده آمده است: شــهرداری موظف اســت به منظور ارتقاء زیست‌پذیری و توسعه فضاهای عمومی مولد و پایدار، نســبت به شناسایی و تجهیز فضاهای شهری دارای ظرفیت‌های زیست شبانه اقدام کند و تا پایان سال اول برنامه، سند «احیاء زیست شبانه در کلانشهر تهران» را جهت تصویب به شورا ارائه نماید.

در ادامه و پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان این ماده با 11 رای به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر تهران در پایان جلسه عصر امروز شورا به بررسی ماده 69 پرداختند.

در این ماده شهرداری موظف است نسبت به پایش دائمی وضعیت اجتماعی شهر و نیز ارزیابی تأثیرات اجتماعی، فرهنگی، محیط زیستی و اقتصادی، سیاست‌ها و طرح‌های شــهری معطوف به شــهرداری و بخش خصوصی اقدام نموده و گزارش سالانه آن را به شورا ارائه نماید. همچنین، چارچوب پیامدسنجی نظام‌مند، از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تا پایان سال نخست برنامه تهیه و به تصویب شورا برسد.

این ماده در نهایت با 17 رای به تصویب رسید.

به گزارش تسنیم، اعضای شورای شهر تهران از روز یکشنبه 23 دی ماه بررسی مواد لایحه برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران در دو نوبت صبح و عصر در دستور کار خود قرار داده‌اند که تا پایان جلسه عصر امروز 69 ماده از این لایحه به تصویب رسید.

به گفته محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران جلسه بعدی شورای شهر تهران (یکصدوهجدهمین جلسه)‌ روز شنبه هفته آینده 29 دی ماه و با دستور کار ادامه بررسی مواد لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد