آیفون‎‌های جدید به علت ضعف نوآوری با استقبال مناسب مشتریان مواجه نشدند


آیفون‎‌های جدید به علت ضعف نوآوری با استقبال مناسب مشتریان مواجه نشدند

کارشناسان فناوری و اقتصادی در تایوان علت پایین بودن فروش گوشی‌های جدید اپل در بازارهای جهانی را ضعف نوآوری در آن‌ها دانستند.

آیفون‎‌های جدید به علت ضعف نوآوری با استقبال مناسب مشتریان مواجه نشدندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی تایوان علت اصلی فروش پایین و عدم استقبال گسترده طرفداران اپل از آیفون‌های جدید را ضعف نوآوری در این گوشی‌ها بیان کردند.

همانطور که پیش از این نیز اپل و سایر شرکت‌های بزرگ ارزیابی فروش محصولات فناوری در جهان اعلام کرده بودند، محصولات جدید اپل به ویژه گوشی‌های iPhone XR و iPhone XS در اواخر سال گذشته و اوایل سال ۲۰۱۹ با ضعف فروش در سراسر دنیا مواجه شدند. هر چند آیفون از لحاظ فروش در فروشگاه مجازی این شرکت در تعطیلات بین کریسمس و سال نو ۲۰۱۹ رکوردی تاریخی در فروش محصولات اپل ثبت کرد ولی در مجموع نسل جدید آیفون‌های اپل به هیچ وجه نتوانسته‌اند میزان فروش آیفون‌های قبلی را تکرار کنند.

عوامل مختلفی در این کاهش فروش گسترده محصولات اپل در جهان نقش داشته‌اند. یکی از کشور‌هایی که اپل پیش از عرضه آیفون‌های جدید خود به طور قابل توجهی از لحاظ کسب سود بالای فروش، روی آن حساب کرده بود، چین است، ولی جنگ اقتصادی ایالات متحده آمریکا با چین و سیاست‌های عجیب اقتصادی دونالد ترامپ سبب شد، آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس فروشی بسیار پایین‌تر از حد انتظار اپل را در چین تجربه کنند.

حال آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی تایوان علت اصلی عدم استقبال مناسب مردم نقاط مختلف جهان از آیفون‌های جدید را ضعف نوآوری در آن‌ها و ساختار تکراری این گوشی‌ها دانست. البته این شرکت عوامل ذکر شده را نیز در میزان فروش اپل بی‌تاثیر نمی‌داند ولی دارای اهمیت کمتری بیان کرده است.

آیفون‎‌های جدید به علت ضعف نوآوری با استقبال مناسب مشتریان مواجه نشدند
اپل که خود به خوبی میزان پایین تقاضا برای گوشی‌های هوشمندش را درک کرده، تصمیم گرفته است سطح تولید آیفون‌های جدید را در ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی از ابتدا ژانویه تا انتهای مارس به میزان ۱۰ درصد کاهش دهد تا از هرگونه ضرر بیشتر این کمپانی جلوگیری شود. کارشناسان وال استریت با پیش‌بینی روند کاهشی فروش اپل گفتند: «با برنامه‌ریزی اپل برای تولید کمتر آیفون در سه ماه اول ۲۰۱۹ میزان کل فروش iPhone XR و iPhone XS احتمالاً به عدد ۴۱.۸ میلیون دستگاه خواهد رسید که در مقایسه با ۵۲.۲۱ میلیون دستگاه آیفونی که در زمان مشابه سال گذشته فروش رفت، کاهشی ۲۰ درصدی را برای کسب بازار‌های جهانی از سوی اپل نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سقوط ۱۰ درصدی سهام اپل در پی کاهش فروش در چین

انتهای پیام/

ضعف نوآوری علت اصلی کاهش فروش آیفون در جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد