بهره‌مندی 95 درصد جمعیت روستایی هرمزگان از آب آشامیدنی سالم


بهره‌مندی 95 درصد جمعیت روستایی هرمزگان از آب آشامیدنی سالم

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: با توسعه و بازسازی شبکه‌های آبرسانی، حفر و تجهیز چاه‌ها تاکنون به هزار و 300 روستای هرمزگان آبرسانی شده است.

به گزارش ایسنا، خلیل یکتاپرست با بیان اینکه این میزان ۹۵ درصد از جمیعت روستایی استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان هزار و ۷۱۳ روستا دارد.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۷ طرح آبرسانی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در مناطق مختلف هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه در این طرح به ۲۹ روستا با جمیعتی معادل ۲۶ هزار نفر آب رسانی می‌شود، اضافه کرد: نیاز آبی روستا‌های هرمزگان ۲۲۰۰ لیتر برثانیه است که اکنون هزار و ۳۶۰ لیتر برثانیه تامین می‌شود.

یکتاپرست ادامه داد: ۸۴۰ لیتر برثانیه نیز کمبود آب در روستا‌ها وجود دارد که با بهره برداری از طرح‌های جدید این میزان کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب ۱۵ روستای هرمزگان آب سالم و بهداشتی داشتند که اکنون این میزان به ۱۳۰۰ روستا افزایش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه در این مدت ۷۸ درصد آبرسانی به روستا‌ها رشد داشته است، عنوان کرد: ایجاد مخازن، حفر چاهها، نصب آب شیرین، افزایش خطوط انتقال و شبکه توزیع از دلایل رشد آبرسانی به روستا‌های استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان