برداشتن پرچم عربستان از مرکز تجارت جهانی در نیویورک


برداشتن پرچم عربستان از مرکز تجارت جهانی در نیویورک

در پی اعتراضات خانواده های بازماندگان حملات یازده سپتامبر سال 2001، پرچم عربستان سعودی از مرکز تجارت جهانی در نیویورک برداشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،؛ در پی اعتراضات خانواده های بازماندگان حملات یازده سپتامبر سال 2001، پرچم عربستان سعودی از مرکز تجارت جهانی در نیویورک برداشته شد. اعتراضات نهادهای مختلف در آمریکا از جمله خانواده های بازماندگان حملات یازدهم سپتامبر، باعث برداشته شدن پرچم عربستان از محل این حملات در مرکز تجارت جهانی در نیویورک شد.
نجات یافتگان از حملات یازدهم سپتامبر و خانواده های قربانیان این حملات، تاکید کرده بودند نصب پرچم عربستان در این محل، اهانت به روح قربانیان است. به ویژه که دادگاه فدرال نیویورک، همچنان به شکایت های قضایی بعضی از این خانواده ها علیه عربستان رسیدگی می کند.
در نمایشگاهی که در مرکز تجارت جهانی در نیویورک برگزار شده بود، پرچم های اعضای گروه بیست به صورت نمادین شبیه شکلات در بخش های مختلف نصب شده بود. اعتراضات مردمی به وجود پرچم عربستان، برگزارکنندگان این نمایشگاه را مجبور کرد همه این پرچم ها را از این محل جمع آوری کنند.
در همین حال پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: در پی اعتراض شماری از مردم به قرار گرفتن مجسمه پرچم عربستان سعودی در محوطه مرکز تجارت جهانی که در مجاورت محل حملات یازدهم سپتامبر نیویورک واقع است، این مجسمه از آن محل برداشته می شود. این مجسمه بخشی از یک کار هنری متشکل از پرچم های کشورهای عضو گروه بیست شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و آمریکا است که به شکل روکش آبنبات ساخته شده اند. این آثار هنری با عنوان "ملت های آبنباتی" اثر لارنس جنکل، هنرمند فرانسوی، است که ابتدا در سال 2011 پیش از برگزاری اجلاس گروه بیست در کن، فرانسه، به نمایش درآمد و شرکت ها و سازمان هایی مانند بنیاد چنل، کمیته بین المللی المپیک و کوکا کولا از آن حمایت کردند. شرکت پورت آتوریتی نیویورک و نیوجرسی (Port Authority of New York and New Jersey) نیز حامی مالی آن است.
پیش از برگزاری این نمایشگاه در محوطه مرکز تجارت جهانی، این آثار هنری در منطقه گارمنت نیویورک به نمایش درآمده بود.کمی پس از گشایش این نمایشگاه در مرکز تجارت جهانی، سیل شکایت ها از حضور پرچم عربستان سعودی در نزدیکی محل حملات یازدهم سپتامبر, در توئیتر سرازیر شد.
لازم به ذکر است که از نوزده هواپیماربایی که در حمله تروریستی سال 2001 دست داشتند، پانزده نفر آنها تبعه عربستان سعودی بودند که با القاعده ارتباط داشتند.
جنکل به بازفیدنیوز گفت نمایشگاه وی هرگز با چنین خشمی مواجه نشده بود. نمایشگاه "ملت های آبنباتی" تاکنون در بیست و پنج کشور در سراسر جهان برگزار شده است.
وی افزود: "با توجه به حساسیت های منحصر به فرد و قابل توجیهی که در خصوص مرکز تجارت جهانی وجود دارد، به نظرم رسید که مجسمه پرچم عربستان سعودی برداشته شود یا به مکان دیگری که حساسیت کمتری دارد منتقل شود. اما این کار امکان پذیر نیست زیرا عربستان سعودی نیز عضو گروه بیست است و در نتیجه پرچم آن نیز باید در کنار دیگر پرچم های آبنباتی این نمایشگاه باشد."
جنکل گفت: "گروه بیست یعنی، صلح، اتحاد و عشق در میان نوع بشر. دقیقا همانطور که مجسمه های پرچم های آبنباتی من شادی و خوشحالی را برای همه مردم در روی زمین بوجود می آورند."
شرکت پورت آتوریتی نیویورک و نیوجرسی به جای حذف مجسمه پرچم عربستان از این نمایشگاه روز دوشنبه تصمیم گرفت این نمایشگاه را در محوطه مرکز تجارت جهانی تعطیل کند. این نمایشگاه قرار است در آینده نزدیک در فرودگاه بین المللی جان اف کندی برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)