خواب تازه ترکیه برای سوریه


خواب تازه ترکیه برای سوریه

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: منطقه امن در سوریه با استقرار نیروهای نظامی ترکیه ایجاد خواهد شد.

خواب تازه ترکیه برای سوریهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه؛ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می گوید: منطقه امن در سوریه با استقرار نیروهای نظامی ترکیه و مشارکت مردم بومی ایجاد خواهد شد.
ابراهیم کالین سخنگوی دیروز همزمان با برگزاری جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا با بیان این مطلب افزود: همانگونه که رئیس جمهور اردوغان در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه اعلام کرد، کنترل این منطقه امن در سوریه، در دست ترکیه خواهد بود.
کالین با اشاره به اینکه روسای جمهور آمریکا و ترکیه دوشنبه در گفتگوی تلفنی درباره این منطقه امن نیز تبادل نظر کرده اند، گفت: ترکیه اعلام کرده است که دیدگاه مثبتی در این باره دارد. پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد منطقه امن به عرض 30 الی 32 کیلومتر در واقع همان پیشنهادی است که رئیس جمهور اردوغان حدود 4 سال پیش مطرح کرده بود.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: دولت آمریکا برای نخستین بار در عالی ترین سطح این را اعلام کرد که امکان تحقق و اجرای این طرح وجود دارد. آنان پس از 4 سال به نقطه ای رسیدند که رئیس جمهور اردوغان خواستار آن بود.
وی خاطرنشان کرد روسای ستاد ارتش های آمریکا و ترکیه چهارشنبه(امروز) در بروکسل دیدار و ابعاد نظامی موضوع را بررسی خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟