آمریکا جهان چند قطبی را نمی پذیرد


آمریکا جهان چند قطبی را نمی پذیرد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این کشور درصدد ایجاد جهانی چند قطبی است و در این زمینه فعالیت می کند اما آمریکا چنین چیزی را نمی پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران در مسکو با موضوع دستاوردهای دیپلماسی این کشور در سال 2018 گفت: اوضاع فعلی در جهان دشوار و پیچیده است و آمریکا جهان چند قطبی را نمی پذیرد. روسیه درصدد ایجاد جهانی چند قطبی است و در این زمینه فعالیت می کند اما آمریکا چنین چیزی را نمی پذیرد.

واکنش به فعالیت های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه

لاوروف افزود: روسیه نسبت به فعالیت های ناتو در نزدیکی مرزهای خود واکنش نشان خواهد داد.
وی به «اقدامات تنش آفرین و تحریک آمیز اوکراین» اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها از این گونه اقدامات تحریک آمیز حمایت می کنند.

رویکرد منفی واشنگتن درخصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

وزیر امور خارجه روسیه، پیمان منع موشکهای هسته ای میانبرد و عزم آمریکا برای خروج از پیمان را یکی دیگر از چالش های مهم روسیه در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد و افزود این کشور همچنان آماده همکاری برای حفظ پیمان نیروهای هسته ای میان برد است.

لاوروف گفت: آمریکا قصد ندارد تا به پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه درخصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گوش فرا دهد.

انتقاد از نشست ورشو علیه ایران

سرگئی لاوروف در ادامه این نشست خبری، از کنفرانس ورشو درباره خاورمیانه انتقاد و تاکید کرد آمریکا قصد دارد با استفاده سیاسی از این کنفرانس، از آنها برای بازدارندگی در برابر ایران استفاده کند.

ابراز تاسف از سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا

وی با اظهار اینکه رویکرد آمریکا در قبال ونزوئلا موجب نگرانی مسکو شده است؛ افزود مسکو از اعمال نفوذ واشنگتن بر مخالفان در ونزوئلا برای مانع تراشی در مسیر گفتگوها با دولت متاسف است.

اختلال در مناسبات مسکو _ توکیو

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد حمایت ژاپن از تحریم ها علیه روسیه در مسیر برقراری مناسبات جدید بین دو کشور اختلال ایجاد می کند. تا دستیابی به توافق با توکیو درباره مسائل جهانی فاصله زیادی داریم.

ادامه همکاری روسیه، ایران و ترکیه تا ریشه کنی کامل تروریسم در سوریه

لاوروف در ادامه سخنان خود، گفت: تروریسم بین الملل در سوریه در حال شکست خوردن است و پیشرفت زیادی در رویارویی با آن به دست آمده است.

وی افزود: شمال سوریه باید تحت کنترل دولت سوریه باشد. روسیه معتقد است که در شرایط کنونی باید به مبارزه با تروریسم به ویژه در ادلب ادامه داده شود. همکاری روسیه، ایران و ترکیه تا ریشه کنی کامل تروریسم و بازگشت آرامش به سوریه ادامه خواهد یافت.

لاوروف همچنین به تداوم فعالیت تروریست‌ها در برخی مناطق سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: تروریست ها تحت حمایت تسلیحاتی برخی قدرت های فرامنطقه ای و کمک مالی چند کشور منطقه به فعالیت های خود در ادلب و منطقه ادامه می دهند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اوضاع ادلب در صدر گفتگوهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ایش بود. درباره اوضاع شرق رودخانه فرات، بهترین راه حل تحویل مناطقی که آمریکا از آنها خارج می شود به دولت سوریه است.


­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان